Szukasz najlepszego sposobu, aby reklamować swoją małą firmę? Sekretem jest to, że nie ma jednego dobrego sposobu - dlatego wymieniliśmy 18 awesome małych pomysłów biznesowych reklamowych, dzięki czemu można wybrać te, które będą działać najlepiej dla Ciebie!

Z małej firmy, czas i pieniądze są niezwykle ważne czynniki do rozważenia. Wszystkie przykłady reklamy wybraliśmy zachować to w pamięci, co oznacza, że są one łatwe do poślizgu do planu marketingowego bez względu na to, ile innych obowiązków jesteś żonglerka.

  1. Zorganizuj wydarzenie

    Zaczniemy od ekscytującego wydarzenia: zorganizuj dużą imprezę i zaproś na nią wszystkich swoich klientów i lokalnych potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, czy jest to sprzedaż ekskluzywnych biletów, wernisaż, czy też jednorazowe zajęcia/warsztaty, wydarzenia są świetnym sposobem na wzbudzenie w ludziach ekscytacji na temat Twojej firmy i mogą naprawdę pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

    Zalecamy wysyłanie zaproszeń pocztą, a nie e-mailem. Zaproszenia w formie papierowej nie tylko sprawiają wrażenie bardziej osobistych, ale także mają większe szanse na wywołanie reakcji. Według DMA, direct mail, czyli zaproszenia wysyłane pocztą, mają wskaźnik odpowiedzi na poziomie 4,4% w porównaniu z zaledwie 0,12% w przypadku e-maili.
  2. Zaangażowanie w mediach społecznościowych

    Media społecznościowe to fantastyczny sposób na szybkie dotarcie do wielu osób. I to za darmo! Kluczem do sukcesu w reklamie w mediach społecznościowych jest częste publikowanie dobrej jakości treści, w które użytkownicy będą chcieli się zaangażować. Na przykład, przy użyciu interaktywnych funkcji, takich jak sondy i zadawanie pytań na temat rzeczy, które wiesz, że zwolennicy / potencjalni klienci będą zainteresowani, są świetne sposoby, aby uzyskać konsumentów zaangażowanych w swojej marki.

    Nasza najlepsza rada dotycząca marketingu w mediach społecznościowych dla małej firmy? Korzystaj z wielu różnych platform społecznościowych, np. Facebook, Twitter, LinkedIn (w zależności od tego, które z nich najlepiej pasują do Twojej firmy), ale używaj ich w różny sposób, ponieważ ludzie, do których chcesz dotrzeć, będą używać wszystkich tych kanałów w różny sposób. Twitter jest świetny do dzielenia się wiadomościami branżowymi, aktualizacjami biznesowymi i newsami, natomiast Instagram jest bardziej wizualny, co oznacza, że jest świetny do pokazywania swoich produktów, obiektów i marketingu miejsc. Miej to na uwadze, tworząc swoje treści.

  3. Optymalizacja dla Google

    SEO (Search Engine Optimization) - coś, co przeraża wielu właścicieli małych firm, ale naprawdę nie powinno. Może myślisz, że jest to drogie lub zbyt skomplikowane, ale jesteśmy tutaj, aby powiedzieć, że istnieje wiele sposobów, aby zoptymalizować swoją stronę dla wyszukiwarek, które nie są trudne - w rzeczywistości, prawdopodobnie robisz wiele z nich i tak, nawet nie zdając sobie sprawy.

    Kiedy tworzysz treści na swoją stronę internetową, niezależnie od tego, czy są to strony komercyjne, czy strony typu blog informacyjny, pomyśl o tym, jakie słowa będą wyszukiwane przez konsumentów, aby znaleźć Twoją stronę i użyj tych słów w swojej kopii onsite. Jeśli jesteś zoptymalizowany dla swoich klientów, to jesteś zoptymalizowany dla wyszukiwarek! Istnieje wiele darmowych narzędzi online, które pomogą Ci znaleźć słowa kluczowe, na które możesz kierować swoje strony, takich jak WordStream.

  4. Zorganizuj konkurs

    Konkursy mogą być tak ekstrawaganckie lub proste (ale skuteczne), jak tylko chcesz, i nie zawsze musisz oferować niesamowicie drogie nagrody, aby zadziałały. Można powiedzieć, że Twoje produkty/usługi są w ogólnym interesie Twoich zwolenników. Aby utrzymać koszty na niskim poziomie, dlaczego nie rozdać nagrody związanej z ofertą Twojej firmy?

    Jeśli chodzi o konkurencję, to im mniej wysiłku wymaga zaangażowanie ludzi, tym lepiej. Ale to nie znaczy, że nie możesz być kreatywny. W naszym ostatnim konkursie świętowaliśmy wszystko, co ma związek z towarami! Wszystko, co ludzie musieli zrobić, to polubić naszą stronę na Facebooku, polubić post i powiedzieć nam, co włożyliby do swojej torby. Proste!


    Ta technika jest niezawodnym sposobem na zwiększenie liczby osób śledzących Twoją działalność w mediach społecznościowych, a także na zwrócenie uwagi świeżych oczu na Twoją markę.

  5. Znajdź się w lokalnej gazecie

    Opublikowanie artykułu o swoim biznesie w lokalnej prasie to świetny sposób na zwrócenie uwagi na swój biznes. Pomyśl o czymś, co robisz w tej chwili, a co mogłoby zainteresować lokalnych czytelników. Czy prowadzisz rekrutację w okolicy? Zebrałeś pieniądze na cele charytatywne? Czy możesz skomentować coś aktualnego? To wszystko są świetne PR-owe haczyki, które pomogą Ci zdobyć rozgłos dla Twojego biznesu.

    Kiedy już zdecydujesz, co chciałbyś wyróżnić, napisz informację prasową lub zadzwoń do lokalnych gazet, stacji radiowych i magazynów, których odbiorcy byliby zainteresowani Twoją marką. Pamiętaj, aby podać informacje kontaktowe, gdyby klienci chcieli Cię znaleźć.

  6. Zgłoś się po nagrodę

    Obecnie istnieje tak wiele nagród biznesowych - od krajowych ceremonii po coś bardziej lokalnego. Ktoś musi je wygrać, a tym kimś możesz być Ty! Zdobywanie nagród jest nie tylko miłe (no cóż, jest, ale...), ale jest to również świetna okazja, aby opowiedzieć o swoim biznesie, nawiązać sieć kontaktów podczas wydarzenia, a następnie uzyskać wspaniałe relacje w prasie po jego zakończeniu. Możliwość nazwania siebie firmą nominowaną do nagrody lub wygrywającą daje Ci również nowy, unikalny punkt sprzedaży dla klientów.

  7. Noś swoją markę

    Jeśli wydrukujesz koszulki ze swoim logo, możesz zabrać swoją markę wszędzie. Do sklepu na rogu, na trening piłkarski Twojego dziecka, a nawet do gabinetu lekarskiego. Duma z Twojej marki jest zaraźliwa, a koszulki są świetnym sposobem na wywołanie gorączki.

    Niestandardowe koszulki są również bardzo przydatne podczas wydarzeń marketingowych lub gdy masz stoisko w miejscu publicznym, jak zespół z Community Rail Lancashire poniżej. Działają one jako uniform, co oznacza, że ludzie rozpoznają, do kogo kierować pytania, a tym samym sprawiają, że jesteś bardziej przystępny.

    (Community Rail Lancashire)



  8. Nauczaj w lokalnej szkole

    Słyszałeś kiedyś powiedzenie "wiedza to potęga"? Oznacza ono, że osoba, która wie najwięcej, ma największy autorytet. I to zdecydowanie może być stosowane do sposobów promowania swojego biznesu też. Stawiając się w roli autorytetu w danym temacie (związanym z Twoim biznesem) na lokalnych zajęciach, nawet lub warsztatach, możesz edukować ludzi o swoim biznesie z zaufanej pozycji. Upewnij się tylko, że na koniec zajęć wspomnisz o swoim biznesie!

  9. Rozpocznij program lojalnościowy

    Ponownie, to nie jest tak drogie lub skomplikowane, jak się początkowo wydaje. Wszystko czego potrzebujesz do stworzenia solidnego programu lojalnościowego to zestaw kart lojalnościowych! Rozdawaj je obecnym klientom, namawiaj ich do polecania swoich znajomych, a nawet wysyłaj pocztą w załączeniu do ulotek, aby skutecznie trafiały do rąk klientów.

    Zalecamy zaopatrzenie się w niestandardowy stempel lub dziurkacz - dzięki temu będziesz mieć pewność, że karty lojalnościowe nie mogą zostać podrobione. Jeszcze tańszą opcją, która sprawdzi się, jeśli jesteś jednoosobowym zespołem, jest podpisanie kart loj alnościowych swoim podpisem zamiast stemplowania lub dziurkowania.

  10. Wyślij coś pocztą

    Jako jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamowania swojej firmy, direct mail jest świetnym dodatkiem do każdego planu marketingowego. Wysłanie czegoś użytecznego klientom oznacza, że będą to trzymać dłużej - a Twoja marka zapadnie im w pamięć!

    Jeśli chcesz dotrzeć z informacją o swojej firmie do nowych klientów, znajdź lokalnego dystrybutora ulotek. Ponownie nawiązać kontakt z klientami, którzy nie odwiedzili cię przez jakiś czas lub wysłać promocję do wszystkich istniejących klientów, aby zwiększyć sprzedaż.

    Nie chcesz wysyłać tego samego dusznego listu, który robią wszyscy? Sprawdź te 8 zabawnych przykładów korespondencji bezpośredniej, które pomogą Ci zainspirować Twoją następną kampanię.

  11. Oferuj darmowe próbki

    Rozdawanie darmowych próbek robi dwie rzeczy: 1) daje klientom szansę na wypróbowanie Twojego produktu i uświadomienie sobie, że nie mogą bez niego żyć przed zakupem, oraz 2) sprawia, że klienci czują się wyjątkowo, a kiedy klienci czują się dobrze z Twoją marką, są bardziej skłonni do zakupu u Ciebie.

    Darmowe próbki działają szczególnie dobrze dla firm z branży spożywczej i napojów, ale można je również zobaczyć wykorzystywane przez firmy internetowe w formie darmowych prób, dzięki którym płatne członkostwo odblokowuje pełne doświadczenie. Robienie czegoś miłego dla kogoś (np. dawanie mu czegoś za darmo) tworzy chęć odwzajemnienia tego i zrobienia czegoś miłego w zamian - np. kupienia pełnego pudełka czekoladek po tym, jak dostało się jedno za darmo.

  12. Zorganizuj wyprzedaż tematyczną

    Wyprzedaże są w porządku. Ale co jest lepsze od wyprzedaży? Wyprzedaż tematyczna! Niezależnie od tego, czy pójdziesz tradycyjną drogą organizowania wyprzedaży w Czarny Piątek, Boxing Day i w różnych innych sezonowych porach roku, czy spróbujesz czegoś innego, jak organizowanie własnej nocy Najlepszych Przyjaciół, spróbuj dać powód do sprzedaży - to czyni ją bardziej pamiętną i zabawną!

    (Easil)



  13. Miej dodatkowe informacje gotowe do użycia

    Jeśli prowadzisz wspaniałą rozmowę z potencjalnym klientem, upewnij się, że masz coś, co możesz mu dać z dodatkowymi informacjami do przejrzenia w wolnej chwili. Ulotki, wizytówki i katalogi są tego fantastycznym przykładem.

    Oznacza to również, że są bardziej prawdopodobne, że zapamiętają rozmowę, którą z nimi przeprowadziłeś i przypomną sobie, o czym rozmawialiście.

  14. Skup się na opiniach klientów

    Jeśli masz doskonałe opinie klientów, nie ma nic złego w tym, aby o tym krzyczeć! Przechwyć opinie klientów online za pośrednictwem jednej z wielu dostępnych stron z recenzjami. Możesz nawet podzielić się swoimi dobrymi opiniami w mediach społecznościowych, wykorzystać je jako referencje na swojej stronie internetowej i dodać je do swoich e-maili, aby wzbudzić jeszcze większe zaufanie u osób, które jeszcze nie dokonały u Ciebie zakupu.

    Jeśli twoje recenzje nie są świetne, spróbuj dowiedzieć się, dlaczego - i poprawić je!

  15. Bierz udział w wydarzeniach networkingowych

    Jeśli nie korzystasz z networkingu, to wiele tracisz. Nawiązywanie kontaktów z ludźmi i spotykanie się z potencjalnymi klientami to działania niezbędne do reklamowania swojej firmy - a jest na to mnóstwo sposobów, które nie wymagają uczestnictwa w specjalnych wydarzeniach.

    Jeśli rozmowa z ludźmi w realu brzmi jak najgorszy koszmar lub coś, na co nie masz jeszcze czasu, skorzystaj z platform mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn, aby połączyć się i nawiązać relacje z osobami, które Twoim zdaniem byłyby zainteresowane Twoją działalnością. Albo dlaczego nie wysłać odręcznej notatki? To doskonały sposób, aby pokazać, że jesteś szczerze zainteresowany tą osobą jako kontaktem!
    Nawiązywanie kontaktów może mieć miejsce również wtedy, gdy najmniej się tego spodziewasz, więc upewnij się, że zawsze masz pod ręką profesjonalnie wydrukowane wizytówki
    .



  16. Buduj listę e-maili

    Email marketing jest jednym z najbardziej popularnych sposobów promowania biznesu. Według Constant Contact UK, 66% marketerów informuje, że email marketing zapewnia doskonały lub dobry ROI (zwrot z inwestycji), a przy ponad 70% decyzji zakupowych podejmowanych na urządzeniach mobilnych pod wpływem wiadomości promocyjnych, są one świetną struną do dodania do swojego łuku reklamowego.

    Istnieje wiele sposobów, w jakie możesz budować swoją listę e-mailową, aby pomóc w rozpowszechnianiu wiadomości do jeszcze większej liczby osób - zachęcaj ich do zapisywania się w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, podczas wydarzeń, a nawet w sklepie, aby otrzymywać informacje o najnowszych wiadomościach i ofertach.

  17. Blog o swojej branży

    Blogowanie na temat Twojej firmy to świetny sposób, aby pokazać się jako ekspert w branży. Pomoże to zwiększyć liczbę wizyt na swojej stronie internetowej, ponieważ masz więcej stron internetowych zawierających wiedzę ekspercką. Będą one pojawiać się w wyszukiwarkach, gdy klienci szukają więcej informacji na temat produktów lub usług, które sprzedajesz. Jest to świetny sposób na przedstawienie swojej marki nowemu klientowi.

    Na przykład, gdybyś był sprzedawcą ziaren kawy, potencjalny klient mógłby wyszukać "jaki jest najlepszy kubek do latte?", a jeśli Twój blog odpowie na to pytanie, pojawisz się klientom w wyszukiwarkach. Następnie możesz dodać hiperłącze z powrotem do swoich filiżanek z ziarnami kawy, aby pokazać klientowi, że oferujesz te rzeczy.

  18. Wykorzystaj plakaty

    Wydarzenia, godziny otwarcia lub po prostu informowanie ludzi, gdzie mogą Cię znaleźć - plakaty są fantastycznym narzędziem do reklamowania Twojej małej firmy. I wcale nie kosztują majątku! Można ich używać wewnątrz i na zewnątrz, a także drukować je tak duże lub małe, jak wymaga tego wybrana przestrzeń, aby mieć pewność, że przyciągniesz uwagę wszystkich, którzy przechodzą obok. Oto najlepsze miejsca do umieszczenia plakatów.

Kluczem do wszystkich tych różnych strategii reklamowych małych firm jest zdobycie ekspozycji: coraz swoją firmę przed jak najwięcej oczu, jak to możliwe. Jeśli to robisz, jesteś na zwycięzcę! Uwielbiamy śledzić wszystkie kreatywne sposoby, w jakie nasi klienci reklamują swoje firmy. Podziel się z nami swoimi najlepszymi wskazówkami na Twitterze i Instagramie, oznaczając nas @instantprintuk lub #instantprintuk.