Gdy Twój projekt jest już gotowy, pozostaje tylko wysłać go do nas i zatwierdzić wydruk próbny! Jeśli nie wiesz, jak przesłać projekt, co to jest proof lub na co zwrócić uwagę podczas sprawdzania proofa, znajdziesz to wszystko w tym podręcznym przewodniku.

Przesyłanie dzieł sztuki online

W przypadku większości naszych produktów możesz przesłać projekt graficzny za pośrednictwem naszej strony internetowej, korzystając z bezpłatnego narzędzia do sprawdzania odbitek próbnych online. Poniżej znajduje się krótki przewodnik, jak krok po kroku przesłać projekt graficzny za pomocą tego narzędzia.


KROK 1: Dodaj produkt do koszyka

Wybierz rozmiar, skład i ilość, a następnie dodaj do koszyka!

KROK 2: Jak chcesz dostarczyć swój projekt?

W tym miejscu masz do wyboru kilka opcji dostarczenia projektu; możesz przesłać gotowy projekt lub zapoznać się z naszą ofertą projektów graficznych, która obejmuje bezpłatne projektowanie online oraz nasze wewnętrzne usługi projektowania graficznego.

Prześlij kompletny projekt

Po prostu wybierz plik graficzny z komputera i załaduj go! Plik nie ładuje się? Upewnij się, że używasz pliku o odpowiednim rozmiarze i formacie.

Dostosuj darmowy szablon lub stwórz własny projekt

Te opcje przeniosą Cię do naszego narzędzia do projektowania online, gdzie możesz stworzyć własny projekt od podstaw lub dostosować jeden z naszych darmowych szablonów. Oto pełny przewodnik po projektowaniu online, który pomoże Ci zacząć!

KROK 3: Czy obie strony projektu są w tym samym pliku?

Wysyłasz produkt dwustronny, np. składaną ulotkę? W tym miejscu musisz wybrać, czy przód i tył projektu jest w tym samym pliku (np. PDF), czy w oddzielnych plikach (np. 2 obrazy JPEG). Jest to bardzo ważny krok, ponieważ w następnym oknie zostaniesz poproszony o przesłanie jednego pliku lub dwóch stron.

KROK 4: Tworzenie odbitek próbnych

Na tym etapie Twój plik jest przesyłany do naszego systemu proofingu. Tutaj sprawdzamy, czy wszystko jest ustawione tak, aby idealnie nadawało się do druku, np. kolory, rozdzielczość i obszar spadu. Nie martw się, jeśli Twoje prace nie są ustawione w CMYK-u (tryb kolorów używany w druku); nasze narzędzie automatycznie je przekonwertuje!

Tworzenie wydruków próbnych może zająć trochę czasu, w zależności od rozmiaru pliku. Jeśli czekasz na tym etapie dłużej niż 30 minut, skontaktuj się z nami, a my prześlemy Ci dowód drogą mailową.

KROK 5: Pobierz i sprawdź swoją pracę

W tym miejscu zostaniesz poproszony o pobranie swoich wydruków próbnych. Gdy już je sprawdzisz i upewnisz się, że są dokładnie takie, jak chcesz, przejdź do podsumowania, aby potwierdzić, że jesteś zadowolony z wydruków próbnych. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy przy sprawdzaniu swoich wydruków próbnych, zapoznaj się z naszym przewodnikiem sprawdzania wydruków próbnych. Następnie zostaniesz poproszony o zaznaczenie, aby potwierdzić, że pobrałeś i sprawdziłeś swoją pracę graficzną - pozostaje tylko kliknąć przycisk "Zatwierdź do druku". Teraz, gdy projekt graficzny jest już zatwierdzony w koszyku, możesz przejść do kasy!

Do czego służą opcje autokorekty?

Oryginał - w tym przypadku grafika pozostaje niezmieniona i jest umieszczana bezpośrednio na wybranym produkcie. Jeśli grafika nie pasuje do rozmiaru wybranego produktu, zobaczysz wokół niej białą obwódkę.

Dopasujdo gotowego rozmiaru - dopasowuje projekt do przycięcia i automatycznie dodaje 3 mm spadu. Oznacza to, że po wydrukowaniu i wycięciu Twojej pracy nie będzie białej ramki. Tę opcję najlepiej wybrać, jeśli nie dodałeś jeszcze spadów do swojej pracy.

Wysyłanie grafiki z koszyka

Jeśli zdecydujesz się kontynuować zakupy po dodaniu produktu do koszyka bez przesyłania grafiki, możesz dodać swój projekt do zamówienia jeszcze w koszyku. Po umieszczeniu projektu w koszyku wybierz opcję przesłania i sprawdzenia poprawności projektu lub utworzenia projektu online przy użyciu jednego z naszych bezpłatnych szablonów. Aby sprawdzić poprawność przesłanej pracy, kliknij w koszyku przycisk "Potwierdzenie gotowości", a następnie wykonaj czynności opisane w punkcie 4 niniejszej instrukcji.

Wysyłanie prac do nas pocztą elektroniczną

Niektóre z naszych produktów nie są tak łatwe do stworzenia proofa jak inne, szczególnie te z wieloma stronami i dostosowywanymi klapkami (np. broszury i teczki prezentacyjne). Oznacza to, że członek naszego zespołu będzie musiał utworzyć odbitkę próbną ręcznie. Oto, jak zrealizować tego typu zamówienie i otrzymać wydruk próbny.

KROK 1: Złóż zamówienie bez przesyłania projektu graficznego

Jeśli po złożeniu zamówienia konieczne jest przesłanie do nas pocztą elektroniczną projektu graficznego, po dodaniu pozycji do druku do koszyka pojawi się takie powiadomienie:

Po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość e-mail z numerem referencyjnym zamówienia internetowego.


KROK 2: Prześlij pocztą elektroniczną swoją pracę

Używając numeru referencyjnego zamówienia internetowego jako tematu wiadomości, wyślij do nas swoją grafikę pocztą elektroniczną na adres artwork@instantprint.co.uk.

Uwaga: jeśli rozmiar pliku przekracza 20 MB, aby przesłać nam swoją pracę, należy skorzystać z serwisu WeTransfer.com. W tym celu wystarczy wejść na stronę WeTransfer.com, załadować projekt i wysłać go do nas na adres artwork@instantprint.co.uk, podając w temacie wiadomości numer referencyjny zamówienia internetowego.

KROK 3: Odeślemy Ci wydruki próbne do sprawdzenia i zatwierdzenia

Pracownik naszego zespołu odeśle Ci próbny egzemplarz w ciągu jednego dnia roboczego. Aby zatwierdzić odbitkę próbną, wystarczy odpowiedzieć na wiadomość e-mail i poinformować nas, że jesteś zadowolony z ostatecznej wersji projektu.

Sprawdzanie wydruków próbnych

Zanim wydrukujemy jakąkolwiek pracę, musisz ją zatwierdzić lub zweryfikować - jest to bardzo ważne, aby upewnić się, że wydrukowana praca jest dokładnie tym, czego oczekujesz. Oto kilka przykładów tego, jak może wyglądać wydruk próbny.

Naklejki

Ulotki

Druk dwustronny

Ręczny wydruk próbny

Kluczowe obszary do sprawdzenia:

  • pisownia, gramatyka i interpunkcja
  • Dane kontaktowe (numery telefonów, nazwiska, adresy e-mail, daty, godziny)
  • Czytelność
  • Zdjęcia i logotypy (czy są wystarczająco ostre?)



Pisownia, gramatyka i interpunkcja

Bardzo często zdarza się, że projektant podczas tworzenia proofa ponownie wpisuje informacje, które zostały mu dostarczone. Dlatego też należy sprawdzić każdy element projektu, aby upewnić się, że jest on poprawny.



Rozmiar i czytelność

Podczas projektowania produktu często zdarza się, że projektanci powiększają go, aby sprawdzić wszystkie szczegóły. Na przykład, gdy oglądasz wizytówkę, możesz być powiększony do 200%, co oznacza, że tekst wygląda na dużo większy niż w końcowym produkcie drukowanym. Dobrym pomysłem jest powiększenie i obejrzenie projektu w ostatecznym rozmiarze do druku, aby sprawdzić, czy cały tekst jest czytelny i łatwy do odczytania.



Zdjęcia i loga

Jeśli dostarczyłeś nam swoje własne zdjęcia lub logo, warto sprawdzić, czy będą one czytelne. Zawsze używaj zdjęć najwyższej możliwej jakości i unikaj skanowania istniejących produktów drukowanych, takich jak wizytówki, i wykorzystywania tych zeskanowanych obrazów w swoim projekcie. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy w tej kwestii, tutaj znajdziesz przydatny przewodnik po rozdzielczości!



Co sprawdzamy

Chociaż nie możemy sprawdzać takich rzeczy, jak pisownia czy daty, istnieje 10 kluczowych elementów, które są sprawdzane przez nasz zespół korektorów przed przygotowaniem projektu do druku. Jest to bezpłatna ręczna kontrola grafiki, którą przeprowadzamy na każdym przesłanym projekcie, aby mieć pewność, że jest on za każdym razem gotowy do druku.
Jeśli zauważymy jakieś problemy, których nie będziemy w stanie rozwiązać na tym etapie, skontaktujemy się z Tobą i podpowiemy, co robić dalej.