Nigdy nie ma drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia - jaki jest więc sekret optymalizacji projektu, aby wywarł jak największy i jak najlepszy wpływ na odbiorców? wizytówka w celu wywarcia jak największego i najlepszego wpływu na nowego potencjalnego klienta lub kontrahenta? Przy projektowaniu własnej wizytówki układ jest kluczowym szczegółem, który często jest niedoceniany, a może zadecydować o tym, czy zostaniemy zapomniani, czy też dokonamy sprzedaży. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wskazówek, jak poprawić szatę graficzną wizytówki.

  1. Podwójnie!

Biorąc pod uwagę, jak tani jest obecnie druk wizytówek (nie wspominając już o tym, że na wizytówce jest bardzo mało miejsca), nie ma wytłumaczenia dla pozostawienia pustej tylnej strony. Dodatkowe miejsce można wykorzystać na wyraźne wezwanie do działania - "zadzwoń już dziś po bezpłatną konsultację", "zeskanuj poniższy kod, aby uzyskać 10% zniżki" - lub listę cech/korzyści/unikalnych punktów sprzedaży. Jeśli jesteś projektantem lub pracujesz w branży kreatywnej, możesz nawet dodać ilustrację, aby zaprezentować swój talent i zamienić wizytówkę w dzieło sztuki! Szczególnie podoba nam się poniższy pomysł wykorzystania tylnej strony wizytówki do zapisania przypomnienia o spotkaniu - pamiętaj tylko, aby użyć niepowlekanego papieru, aby pismo nie rozmazało się!

(Źródło: Designrfix)

  1. Podkreśl ważne szczegóły

Jeśli są pewne aspekty projektu Twojej wizytówki, które chciałbyś wyróżnić, dlaczego nie podkreślić ich za pomocą Spot UV? Spot UV to błyszcząca powłoka, którą można nałożyć na niektóre elementy wizytówki, aby stworzyć kontrast tekstur i zwrócić uwagę na konkretne szczegóły, takie jak logo firmy. Wymaga to nieco więcej wysiłku na etapie projektowania, ale nie musisz być grafikiem, aby to osiągnąć - wystarczy, że zapoznasz się z naszymi darmowymi szablonami Spot UV do pobrania lub naszym przewodnikiem na temat jak skonfigurować wizytówki z Spot UV do druku. Wskazówka dla projektantów: jeśli chodzi o Spot UV, mniej znaczy zdecydowanie więcej - zbyt dużo, a straci swój efekt. Naszym zdaniem mini wizytówka poniższy projekt jest naprawdę sprytnym przykładem na to, jak włączyć Spot UV do projektu - błyszczące obszary nawiązują do płyty; bardzo pasuje do wizytówek DJ-a!

(Źródło: businesscarddesignideas.com)

  1. Dodaj elementy interaktywne

Jednym z najważniejszych tegorocznych trendów w marketingu poligraficznym jest łączenie druku i druku cyfrowego. Jednym ze sposobów na włączenie tego zwycięskiego połączenia do projektu wizytówki jest dodanie kodu QR. Kody QR są na tyle niecodzienne, że wywołują poczucie intrygi i można je połączyć z niemal wszystkim w sieci - stroną internetową, informacją o nas na blogu, kanałem w mediach społecznościowych, a nawet aplikacją firmową do pobrania! W poniższym przykładzie wykorzystano kształt znaku kwadratowa wizytówka aby idealnie dopasować go do kodu QR.

(Źródło: Pinterest)

  1. Nigdy nie lekceważ białej przestrzeni

Aby uzyskać elegancki, nowoczesny i minimalistyczny projekt, który nie przytłacza, biała przestrzeń ma kluczowe znaczenie. Jest to trochę jak przestrzeń do oddychania, ale dla Twoich oczu, i może znacznie poprawić czytelność. Biała przestrzeń, zwana czasem przestrzenią negatywną, może mieć dowolny kolor - pod warunkiem, że nie zawiera żadnych treści. Dzięki niej projekt jest nie tylko bardziej estetyczny, ale można ją również wykorzystać do skupienia uwagi na kluczowych szczegółach. W przypadku tego stylu wizytówki wystarczy umieścić dane kontaktowe i logo. Podoba nam się uproszczony układ poniższego przykładu wizytówki, a zwłaszcza to, że wszystkie ważne informacje są umieszczone centralnie.

(Źródło: Designspiration)

  1. Zadbaj o czytelność tekstu

Jesteś przedsiębiorcą z pasją, który ma wiele do powiedzenia. Jeśli jednak na swojej wizytówce masz dużo informacji, może Cię kusić, aby zmniejszyć tekst. Używaj tak małego tekstu na własne ryzyko - najlepiej, aby Twoja wizytówka była tak czytelna i przejrzysta, jak to tylko możliwe. Zalecamy stosowanie łatwej do czytania i profesjonalnej czcionki o rozmiarze nie mniejszym niż 8 pkt. Czcionki kursywne mogą wyglądać świetnie w przypadku małych fragmentów tekstu, ale w przypadku danych kontaktowych trzymaj się czcionki bezszeryfowej, aby zachować przejrzystość - jak w przykładzie poniżej! Zobacz nasz blog, aby dowiedzieć się szczegółowe podejście do psychologii typografii.

(Źródło: Eugene Woronyuk)

Co najważniejsze, pamiętaj, aby projekt wizytówki był dopasowany do Ciebie i Twojej firmy. Kiedy będziesz wręczać wizytówkę na imprezie, to właśnie Ciebie zapamięta osoba kontaktująca się z Tobą - więc miej pewność, że Twoje nowe, fantastycznie zaprojektowane wizytówki wzmocnią to wspaniałe wrażenie, które już wywarłeś, będąc sobą! Więcej informacji można znaleźć na stronie co musisz wiedzieć, aby stworzyć profesjonalną wizytówkę tutajlub jeśli wolisz od razu zabrać się za projektowanie, to dlaczego nie skorzystać z nasze darmowe, profesjonalnie zaprojektowane szablony, które możesz dostosować online?