Targi to świetny sposób na promocję marki i interakcję z klientami na nowym poziomie. Choć mogą one przynieść korzyści Twojej firmie, wymagają ciężkiej pracy, zwłaszcza, że masz nadzieję wyróżnić się na tle konkurencji. Aby pomóc Ci przyciągnąć uwagę, zwiększyć ROI i wygenerować jak najwięcej leadów z Twoich działań marketingowych, zebraliśmy nasze najlepsze pomysły na targi.

Co to są targi?

Targi to wydarzenie, podczas którego firmy z danej dziedziny gromadzą się, aby promować swoje produkty i usługi. Często odbywa się to poprzez pokazy, demonstracje i dyskusje wokół produktów firmy, dając marketerom możliwość budowania relacji z potencjalnymi klientami, a potencjalnym klientom szansę wypróbowania ich przed zakupem.

Niektóre targi są bezpłatne dla wszystkich, podczas gdy inne mogą wymagać biletów lub nawet specjalnego zaproszenia.

19 pomysłów na marketing na targach

  1. Zacznij wcześniej

    Błędem popełnianym przez wielu organizatorów imprez jest zostawianie promocji do miesiąca lub dwóch przed wydarzeniem. Jak tylko dowiesz się, że Twoja firma jest zarezerwowana do prezentacji na imprezie handlowej, powinieneś zacząć budować hype. Im wcześniej poinformujesz ludzi, że weźmiesz udział w imprezie, tym bardziej prawdopodobne jest, że zapiszą tę datę w swoim kalendarzu.

    Kiedy już wstępnie wypromujesz swój nadchodzący występ na imprezie, utrzymaj ją w czołówce umysłów swoich obecnych klientów, tworząc baner, który możesz wykorzystać w każdym e-mailu marketingowym promującym wydarzenie, kiedy to jest i dlaczego powinni przyjść i odwiedzić Twoje stoisko.

  2. Spraw, by pracownicy byli podekscytowani (i przygotowani!)

    Wczesne rozpoczęcie przygotowań do wydarzenia nie dotyczy tylko promocji. Roześlij wiadomość o tym, że weźmiesz udział w targach w biuletynie dla pracowników lub biuletynie e-mailowym i spraw, by wszyscy byli podekscytowani tym wydarzeniem.

    Kiedy już wybierzesz swój zespół przedstawicieli, upewnij się, że są oni zaznajomieni z tym, czego można się spodziewać. Powinni być ekspertami w dziedzinie produktów lub usług, aby mogli odpowiedzieć na wszelkie pytania, które mogą zostać rzucone na ich drodze w dniu.

  3. Przybij piątkę swojej marce

    Bez względu na to, jakie materiały marketingowe planujesz zabrać na targi, ważne jest, aby Twoja marka była widoczna we wszystkim, co robisz - od stoiska targowego po ulotki.

    Kluczem do udanej ekspozycji targowej jest przyciągnięcie uwagi, co oznacza, że nie ma czegoś takiego jak przesada. W poniższym przykładzie, firma spożywcza Three Bridges stworzyła wyskakującą kuchnię na stoisku targowym, wyposażoną w stołki barowe, lodówkę i oświetlenie otoczenia! Jeśli wszystko pasuje do zarezerwowanej przestrzeni, nie ma ograniczeń co do kreatywności.

    (Pulp + Wire)



  4. Twórz przyciągające wzrok obrazy

    Odważne kolory i obrazy to kolejny fantastyczny sposób na zapewnienie, że wszystkie oczy będą zwrócone na Ciebie podczas następnej dużej imprezy handlowej. Znaki piankowe są popularnym narzędziem do tego celu, ponieważ są lekkie i łatwe do przymocowania do różnych powierzchni, a materiał jest idealny do żywych kolorów. Stwórz znak z nazwą lub logo swojej firmy, aby zapewnić rozpoznawalność marki.

  5. Idź na całość

    Nie musimy chyba mówić, że jeśli chodzi o wydarzenia, rozmiar ma znaczenie. Oczywiście największe stoiska lub te, które zajmują najwięcej miejsca (lub wykorzystują je w największym stopniu) będą najbardziej przyciągały wzrok - więc postaw na wielkość! Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wybór szerszych banerów rolkowych i stoisk wystawienniczych.

  6. Stań się interaktywny

    Jasne, w latach 2000-tnych było w pełni akceptowalne pojawienie się na imprezie handlowej ze swoim stoiskiem i kilkoma ulotkami. Jednak w dzisiejszym, cyfrowym świecie, musisz wynieść swoje materiały marketingowe w przyszłość.

    Wykorzystanie elementów interaktywnych, takich jak kody QR na ulotkach i wizytówkach, urządzenia AI, które pozwalają ludziom przetestować Twój produkt, a nawet łączenie się z kanałami mediów społecznościowych to powszechnie stosowane sposoby przyciągnięcia uwagi na nowoczesnych targach.

  7. Bądź edukacyjny

    W zależności od rodzaju imprezy handlowej, na którą się wybierasz, wielu uczestników odwiedza ją właśnie ze względu na korzyści edukacyjne. Bycie edukacyjnym źródłem nie tylko pomoże Ci się wyróżnić, ale również pozycjonuje Cię jako godną zaufania i autorytatywną markę - to sytuacja, w której obie strony zyskują!

    Aby jak najlepiej wykorzystać tego rodzaju uczestników, zorganizuj małą rozmowę lub panel, aby odpowiedzieć na pytania dotyczące tematu, w którym jesteś ekspertem i o którym wiesz, że tłum będzie chciał usłyszeć. Na przykład, jeśli wybierasz się na targi restauracyjne, możesz przeprowadzić rozmowę na temat mocy projektu menu.

  8. Stwórz doświadczenie

    Chcesz wiedzieć, jaki jest najlepszy sposób na wyróżnienie się na imprezie handlowej? Stwórz niezapomniane doświadczenie! Przekazywanie praktycznych doświadczeń, wynajęcie zespołu muzycznego, a nawet zorganizowanie przyjęcia po imprezie to świetne sposoby na to, aby Twoja marka stała się bardziej zabawna i aby uczestnicy mieli co wspominać po imprezie.

    Poniższy przykład jest fantastycznym przykładem doświadczenia na stoisku handlowym. Aby promować najnowszy film Spiderman, uczestnicy mieli szansę "przeciwstawić się grawitacji" w specjalnej sesji zdjęciowej do góry nogami, która sprawiała wrażenie, że stoją na suficie. Wydruk zdjęcia oznacza, że ci, którzy wzięli w nim udział, zawsze będą pamiętać tę zabawną taktykę marketingową stoiska handlowego!

    (Marketing Genome)



  9. Oferuj ekskluzywne promocje

    Nie ma nic lepszego niż oferta na imprezie handlowej, która przyciągnie ruch do Twojego stoiska! Ekskluzywne oferty zawsze napędzają sprzedaż, ponieważ opierają się na zasadzie rzadkości i naszym ludzkim poczuciu FOMO (fear of missing out). Ekskluzywna oferta na targach oznacza, że jeśli uczestnicy nie skorzystają z niej teraz, mogą przegapić ją na dobre, dlatego jest to świetny sposób na wygenerowanie leadów podczas kolejnego dużego wydarzenia.

  10. Rozdawaj swag (rzeczy, które wszyscy dostajemy)

    Każdy rozdaje markowe towary (inaczej zwane swagiem) na imprezach handlowych, czy to długopisy z logo, torby na zakupy, czy małe torebki z produktami spożywczymi z naklejkami. Wybór odpowiednich darmowych gad żetów dla Twojej marki i odbiorców jest bardzo ważny. Na przykład, naklejki na laptopy będą fantastyczne na imprezach informatycznych lub technologicznych, podczas gdy notebooki prawdopodobnie lepiej sprawdzą się na targach biznesowych.

  11. Wykorzystaj demonstracje produktów i testerów

    Jedną z głównych korzyści płynących z targów jest możliwość pokazania potencjalnym klientom dokładnie tego, co potrafi Twój produkt - a cóż jest bardziej przekonującego niż to? Testy, demonstracje i próbki to fantastyczne sposoby, aby dać uczestnikom targów przedsmak tego, co możesz zaoferować.

    Poniższy przykład zawiera próbki żywności, które są klasykiem targów spożywczych i koniecznością, jeśli sprzedajesz żywność na imprezie. Innymi przykładami są demonstracje gier lub technologii, lub fizyczne demonstracje narzędzi i urządzeń.

    (Born Wild Brands)



  12. Zrób wydarzenie w wydarzeniu

    Podobnie jak w przypadku demonstracji, istnieje wiele sposobów na zaprezentowanie swoich produktów oraz swojego autorytetu w danym temacie, poprzez zorganizowanie szeregu różnych wydarzeń i aktywności w ciągu dnia. Opracuj harmonogram dnia, upewniając się, że jest on widoczny gdzieś w pobliżu Twojego stoiska, na przykład na ramie A, a także poprzez Twoje konta w mediach społecznościowych.

    Doskonałym przykładem działań i wydarzeń targowych są prelegenci, muzyka, wyzwania, poradniki i inne formy rozrywki. Daje to uczestnikom powód do powrotu do stoiska, co zwiększa znajomość marki i szansę na dokonanie zakupu w danym dniu!

  13. Zorganizuj konkurs

    Innym sposobem na przyciągnięcie odwiedzających do stoiska na imprezie jest zorganizowanie konkursu na stoisku. Sesje gier, turnieje i losowania nagród to zabawne sposoby na zaangażowanie uczestników i rywalizację o nagrodę związaną z Twoją firmą, np. jakiś duży rabat lub darmowy gadżet.

    Zalecamy ogłoszenie zwycięzców w trakcie imprezy, aby stworzyć emocje wokół swojego stoiska i przyciągnąć ludzi do siebie w dalszej części dnia.

  14. Wykorzystaj maksymalnie swoją przestrzeń

    Jednym z kluczowych pytań, które należy zadać sobie przed rozpoczęciem planowania stoiska eventowego jest: ile miejsca będziesz miał na zaprezentowanie swojej marki podczas imprezy? Jeśli masz małe stoisko w ciasnej przestrzeni, skorzystanie z banerów rolkowych o standardowym rozmiarze i małych znaków jest najlepszą opcją do promowania swojej wiadomości i uzyskania swojej marki.

    Ale jeśli masz dużo więcej miejsca do eksperymentowania, nie krępuj się rozszerzać w górę! Rozbudowując swój wyświetlacz w kierunku sufitu, może to pomóc Ci pojawić się ponad tłumem. W ten sposób, bez względu na to, jak bardzo zajęty jest na poziomie oczu, twoje stoisko zawsze będzie widoczne, jak projekt stoiska wystawowego poniżej.

    (Skyline White Space)



  15. Reprezentuj swoją markę

    Ważne jest, aby pamiętać, że stoisko targowe i pracujący na nim personel reprezentują Twoją firmę. Oprócz nadania marki stoisku, należy również nadać markę swoim pracownikom! Nadrukowane koszulki z Twoim logo ułatwią uczestnikom targów identyfikację osoby pracującej na stoisku, a tym samym osoby, do której powinni kierować swoje pytania.

    Poza wyglądem, ważne jest, aby personel obsługujący stoisko również się zachowywał. Utrzymuj stoisko wygląda schludnie, z wszystkich rzeczy osobistych spakowane i poza zasięgiem wzroku. Należy również unikać rozmawiania między sobą i spędzania długiego czasu na telefonie.

  16. Zaangażuj się społecznie

    Aby uzyskać jak największy efekt, powinieneś być aktywny w mediach społecznościowych przed, w trakcie i po wydarzeniu. Użyj odpowiednich hashtagów dla wydarzenia, którego używasz, aby dotrzeć do gości, podzielić się, gdzie jest twoje stoisko, zaprosić ludzi do odwiedzenia cię i dać im znać o wszelkich ofertach i konkursach, które będą działać.

    Pamiętaj, aby dodać swoje konta w mediach społecznościowych do swoich materiałów marketingowych, takich jak ulotki. W ten sposób uczestnicy będą mogli znaleźć Twoją firmę w Internecie po zakończeniu wydarzenia.

  17. Zachęcaj do interakcji

    Chcesz, aby ludzie śledzili Cię lub tweetowali o Tobie po lub w trakcie wydarzenia? Daj im do tego zachętę, np. weź udział w losowaniu nagród! Śledzenie, polubienie i tweetowanie to łatwe czynności dla uczestników, ponieważ większość ludzi ma zawsze przy sobie telefon, więc nie trzeba wiele, aby zachęcić ich do interakcji z Tobą w sieci. A kiedy już wejdą w interakcję online, zachęci to innych uczestników do odwiedzenia Twojego stoiska, ponieważ jest ono oczywiście tak popularne!

  18. Generowanie leadów za pomocą arkuszy zapisu

    Targi są również fantastyczną okazją do powiększenia swojej listy e-mailowej. Jeśli prowadzisz pozytywne rozmowy i budujesz relacje z uczestnikami, a oni wydają się zainteresowani Twoją działalnością, zakończ transakcję, nakłaniając ich do zapisania się na otrzymywanie Twoich e-maili marketingowych.

    Jeśli są szczerze zainteresowani Twoją firmą, z przyjemnością to zrobią - a właśnie takich potencjalnych klientów chcesz mieć w swoich e-mailach!

  19. Kontynuuj działania po wydarzeniu

    Ostatnim, ale najważniejszym krokiem, aby upewnić się, że Twoje wystąpienie na imprezie handlowej będzie niezapomniane, jest nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami po zakończeniu targów. Ważne jest, aby pamiętać, że uczestnicy będą rozmawiać z większą liczbą przedstawicieli handlowych niż mogą zliczyć i zobaczyć dziesiątki demonstracji produktów, więc musisz to zrobić w kreatywny sposób.

    Przyjazny e-mail od członka Twojego zespołu jest świetnym sposobem, aby to zrobić, ponieważ czuje się bardziej osobiście niż standardowa wiadomość w stylu batch and blast. Przypomnij im, kim jesteś, co robisz i (jeśli to możliwe) spróbuj przypomnieć sobie niektóre z rozmów, które z nimi przeprowadziłeś, a następnie zapytaj, czy chcieliby umówić się na rozmowę, aby porozmawiać o tym, w czym możesz im pomóc w sposób bardziej szczegółowy.

Gotowy do rozpoczęcia pracy? Jednym z pierwszych kroków jest zaplanowanie materiałów marketingowych na wydarzenie. Jeśli potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji, jaki rodzaj druku będzie najlepszy dla wydarzenia, w którym będziesz uczestniczyć, skontaktuj się z naszym zespołem, a my z przyjemnością Ci pomożemy!