Od biletów na loterię po festiwale, teatry, a nawet wstęp na imprezy sprzedażowe, druk biletów perforowanych może okazać się niezbędny do zorganizowania udanego wydarzenia. Sprzedaż biletów nie tylko daje lokalom pojęcie o tym, dla ilu osób będą musiały być przeznaczone, ale także bilety perforowane są świetnym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa i wyłączności - po zerwaniu ogonka nie ma już odwrotu.
Jeśli chcesz wydrukować perforowane bilety na swoje wydarzenie, ale nie jesteś pewien, od czego zacząć, jesteś we właściwym miejscu. Oto jak zrobić perforowane bilety.
Zanim przyłożysz pióro do papieru z projektem biletu, musisz najpierw zebrać wszystkie istotne szczegóły, które posiadacze biletów muszą wiedzieć o wydarzeniu. Informacje, które umieścisz na bilecie, będą zależały od wydarzenia, na które rozprowadzasz bilety. Oto lista kluczowych szczegółów, które warto dodać do projektu biletu:
Teraz wiesz dokładnie, co chcesz umieścić na swoich perforowanych biletach na imprezę, nadszedł czas, aby przygotować projekt do druku. Wykonując ten krok jako pierwszy, ułatwiasz sobie późniejszą pracę.
Aby uczynić tę część jeszcze prostszą, stworzyliśmy darmowe szablony biletów z perforacją do druku, które pokazują dokładnie, gdzie będzie przebiegać linia perforacji po wydrukowaniu i wycięciu. Aby znaleźć odpowiedni szablon dla swojego biletu, wystarczy wybrać rozmiar i styl biletu tutaj i pobrać odpowiedni format pliku dla wybranego narzędzia do projektowania.
Jeśli przygotowujesz projekt biletu bez szablonu, powinieneś ustalić, gdzie będzie przebiegać linia perforacji, aby pomóc Ci ustalić, gdzie Twój projekt zostanie odcięty, co zapewni, że żadne ważne informacje nie zostaną utracone po oderwaniu odcinka.
Zalecamy również dodanie 3 mm obszaru spadu z każdej strony projektu. Jest to obszar, w którym tło projektu jest "spuszczane" aż do krawędzi, aby upewnić się, że nie ma niezadrukowanych krawędzi wokół biletów.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym przewodniku dla początkujących, dotyczącym tworzenia projektów graficznych do druku.
Twój dokument jest już przygotowany i gotowy do pracy! Ale jak dokładnie powinien wyglądać bilet perforowany? Oto kilka wskazówek dotyczących projektowania biletów perforowanych i kart wstępu, które mogą być inspiracją dla Twojego projektu.
Używaj odważnych kolorów
Odważne kolory są zawsze zwycięzcą, jeśli chodzi o zwiększanie emocji związanych z wydarzeniem - dlaczego więc projekt biletu miałby być inny? Pomoże to również uczestnikom zatrzymać swoje bilety; trudno byłoby zgubić coś tak jaskrawego w szufladzie kuchennej!
W naszym przykładzie stworzyliśmy bilet na wyprzedaż, gdzie klient będzie musiał przekazać perforowaną dolną część zaproszenia, aby zrealizować 70% zniżki na swoje zamówienie. Dzięki temu klient otrzyma tylko jeden kupon na tę zniżkę i jest to świetny sposób na zmierzenie sukcesu kampanii, ponieważ będziesz mógł policzyć liczbę zrealizowanych zniżek.
Wyróżnij odcinek
Spraw, by było naprawdę oczywiste, że kupon jest stworzony do zrywania, podkreślając miejsce, w którym znajduje się perforowana linia. W przypadku biletów na festiwale, jak ten powyżej, posiadanie usuwalnego odcinka biletu wstępu na imprezę oznacza, że uczestnik może zachować resztę biletu na pamiątkę.
Takie rozwiązanie sprawdza się również w przypadku innych niezapomnianych przeżyć, takich jak bilety na koncert czy do teatru. Wyróżnienie odcinka oznacza, że po jego usunięciu nie traci on na wartości - dzięki czemu stanowi doskonałą pamiątkę z wydarzenia!
Bądź kreatywny z linią perforacji
Alternatywnie, dlaczego nie pójść wbrew oczywistemu sposobowi projektowania odcinków biletów i nie umieścić informacji na całej długości? Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku jednorazowych biletów wstępu, np. do muzeum. Upewnij się tylko, że żadna z informacji na kuponie nie jest istotna dla konsumenta po usunięciu kuponu w miejscu imprezy!
Na przykład, chociaż data i godzina - które są potrzebne przed i po wejściu na imprezę - są usuwane z tego biletu po wejściu na imprezę, użytkownik nadal pozostaje z kodem QR, który łączy go z wszelkimi informacjami, których może potrzebować podczas lub po imprezie.
Kiedy już będziesz zadowolony ze swojego projektu, następnym krokiem jest jego prawidłowe skonfigurowanie do drukowania. Jeśli drukujesz bilety w komercyjnej drukarni, konfiguracja pliku jest niezbędna, aby upewnić się, że wygląda on tak samo dobrze na żywo, jak na ekranie.
Tutaj w instantprint, akceptujemy następujące typy plików:
Odwiedź nasz dział projektów graficznych i projektowania, aby uzyskać więcej pomocy w prawidłowym przygotowaniu projektu do druku.
W przypadku masowego zakupu dużej ilości biletów do perforacji, zalecamy skorzystanie z usług drukarni komercyjnej (takiej jak nasza!), która wykona perforację w dużych partiach za pomocą specjalnych maszyn. W ten sposób oszczędzasz czas i pieniądze - a bilety mogą być perforowane natychmiast po ich zakończeniu!
Jeśli tworzysz własne bilety, możesz przekształcić swoją maszynę do cięcia (taką jak Cricut Maker) w perforator biletów z podstawowym ostrzem perforującym.
Niezależnie od tego, czy organizujesz wyprzedaż w sklepie, imprezę towarzyską w pracy, festiwal, wystawę w muzeum czy przedstawienie teatralne, upewnij się, że jesteś przygotowany na wyprzedaż dzięki drukowaniu biletów z perforacją. Idealne do organizacji, śledzenia sukcesu i zapewnienia cennej pamiątki dla uczestników, bilety są niezbędne na każdym wydarzeniu.