Wizytówki są niezbędne dla każdego właściciela firmy. Są najszybszym sposobem na przekazanie ważnych danych kontaktowych i dają poczucie profesjonalizmu. Upewnienie się, że wizytówka jest przejrzysta i łatwa do odczytania, ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz, aby ktoś się do Ciebie odezwał. Oto, jak stworzyć własną.

Co należy umieścić na wizytówce?

Skuteczna wizytówka jest przejrzysta, zwięzła i zawiera tylko najważniejsze informacje. Oto, co powinno znaleźć się na Twojej wizytówce:

  • Nazwa firmy
  • Twoje imię i nazwisko oraz stanowisko
  • Twój adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Znak firmowy (w tym logo firmy)
  • Twoja strona internetowa
  • Tagi w mediach społecznościowych


Trzy ostatnie pozycje są opcjonalne, ale dodawanie tych informacji staje się coraz bardziej powszechne, zwłaszcza jeśli firma ma silną pozycję w Internecie.

Jak formatować wizytówki

Po zebraniu kluczowych informacji, stworzeniu logo i znajomości kolorystyki marki, pozostaje tylko rozpocząć projektowanie. Wykonaj poniższe kroki, aby stworzyć przejrzysty projekt wizytówki.

  1. Wybierz kształt lub rozmiar

    Klasyczne wizytówki mają wymiary 85 mm x 55 mm i proste lub zaokrąglone rogi. Ich rozmiar jest idealny, aby zmieścić je w portfelu lub wizytowniku i są idealne dla profesjonalnych firm, które szukają tradycyjnego stylu.

    Chcesz czegoś trochę innego? Wizytówki mini są o połowę mniejsze od zwykłych, co oznacza, że masz wiele możliwości zabawy z ich wyglądem. Wizytówki składane to kolejna świetna opcja, zwłaszcza jeśli oferujesz usługę umawiania spotkań - są bardzo pojemne!

  2. Wybierz materiał (rodzaj papieru)

    Piękno nowoczesnego druku online polega na tym, że można wybierać spośród wielu rodzajów papieru. Rodzaj wybranego papieru zależy od Twojego budżetu i stylu prowadzenia działalności.

    Grubość wizytówek premium wynosi 450 g/m². Możesz dodać wiele różnych laminacji, aby uzyskać pożądany efekt. Są to specjalne powłoki, które nadają wizytówce specyficzny wygląd - np. laminacja aksamitna nadaje miękki, niemalże rozmyty dotyk i pogłębia kolory (jest bardzo luksusowa!).

    Jeśli karta ma pełnić funkcję karty lojalnościowej lub karty wizytowej, zalecamy użycie niepowlekanego papieru, aby ułatwić pisanie po niej i stemplowanie.

    Jeśli Twoja firma jest znana z dbałości o środowisko lub po prostu wolisz wysyłać bardziej ekologiczną korespondencję, możesz również wybrać papier z recyklingu.

    Kraft to brązowy, rustykalny papier, który świetnie nadaje się do restauracji, kawiarni i firm rzemieślniczych, których branding pasuje do tego stylu.

  3. Rozważ punktowe UV

    Na naszych kartach premium możesz również dodać do swojego projektu warstwę Spot UV. Tworzy to lekkie uwypuklenie w niektórych obszarach i jest doskonałe do wyróżnienia elementów wizytówki, takich jak logo i dane kontaktowe.

    Nie musisz być grafikiem, aby z nich korzystać. Mamy mnóstwo darmowych szablonów wizytówek Spot UV, z których możesz skorzystać! Po prostu wybierz opcję Spot UV i załaduj te szablony wraz z projektem przed złożeniem zamówienia.

  4. Dodaj swoje logo

    Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć swój projekt, zacznij od logo. Tradycyjnie, logo jest głównym elementem projektu wizytówki, a wszelkie inne elementy graficzne są drugorzędne.

    Polecamy dwustronne wizytówki z logo na jednej stronie i danymi kontaktowymi na drugiej. Chociaż umieszczenie logo po obu stronach karty jest również świetnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki. Pobaw się i sprawdź, jaki wygląd najbardziej Ci odpowiada.

  5. Wybierz typografię

    Wybór odpowiedniej typografii do projektu wizytówki sprowadza się do trzech kluczowych rzeczy: czcionki, rozmiaru i koloru.

    Aby zachować czytelność, dobrze jest wybrać jedną główną czcionkę. Najlepiej byłoby, gdyby dane kontaktowe były zapisane czcionką bezszeryfową (bez ozdobnych szeryfów), ale bardziej wyszukane czcionki, takie jak np. czcionka skryptowa, mogą naprawdę dobrze pasować do Twojego logo.

    Wszystkie teksty powinny mieć wielkość nie mniejszą niż 8 punktów. Jedno spojrzenie powinno wystarczyć, aby Twój rozmówca mógł przeczytać Twoją wizytówkę.

    Korzystając z istniejących już wytycznych dotyczących marki, wybierz kilka uzupełniających się kolorów, które wykorzystasz w projekcie. Upewnij się, że kolory te dobrze współgrają z kolorem tła i kontrastują ze sobą na tyle, aby Twoja wizytówka była czytelna.

  6. Zaplanuj białą przestrzeń

    Rozumiemy, że przestrzeń na wizytówce jest ograniczona i może się wydawać, że dobrym pomysłem jest wypełnienie całej wizytówki szczegółami. Jednak uwzględnienie białej przestrzeni (lub przestrzeni negatywnej) w projekcie jest kluczem do stworzenia przejrzystego, łatwego do odczytania formatu.

    Ta przestrzeń nie musi być koniecznie biała - to właśnie puste obszary na projekcie pomagają skierować uwagę czytelnika na ważne informacje.

Jak odnieść się do Instagrama na wizytówkach

Z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, wzrost popularności Instagrama jako platformy biznesowej jest niezaprzeczalny. Umieszczenie swojego identyfikatora na wizytówce to świetny sposób na skierowanie ludzi do Twojego konta.

Sposób dodania kont mediów społecznościowych do wizytówki zależy od odbiorców. Jeśli są oni zaawansowani technicznie, kody QR są fajnym sposobem na powiązanie ich kont.

Możesz również dodać ikonę Instagrama, a po niej swoją nazwę użytkownika (np. @instantprintuk). Dzięki temu ludzie będą mogli wyszukać Twoje konto w aplikacji lub na stronie internetowej. Podoba nam się, jak Maggie z Singing Bear Shop w kreatywny sposób zawarła wszystkie swoje ważne informacje w jednym wierszu.

(Źródło: @singingbearshop)

Korzystasz z naszego darmowego narzędzia do projektowania? W sekcji "kształty" mamy wszystkie popularne ikony mediów społecznościowych, co oznacza, że ich dodanie jest naprawdę proste!

Mamy nadzieję, że ten blog dał Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby stworzyć swoją własną wizytówkę i odpowiedział na wszelkie pytania dotyczące tego, jakich informacji użyć. Jeśli nadal masz pytania, skontaktuj się z naszym zespołem na czacie na żywo za pośrednictwem strony internetowej lub na Twitterze i Instagramie pod adresem @instantprintuk, a my z przyjemnością Ci pomożemy.