Poznaj Rainbow After the Storm, organizację działającą na rzecz zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia, która powstała w czasie pandemii i jest klientem instantprint! Oprócz organizowania wirtualnych sesji, Rainbow After the Storm zbudowało swoją społeczność za pomocą szeregu produktów drukowanych, od arkuszy ćwiczeń po podręczniki. Przyjrzeliśmy się im, aby dowiedzieć się, jak niesamowitą pracę wykonali do tej pory i jakie są ich plany na przyszłość.

Opowiedz nam o Rainbow After the Storm!

Stworzyliśmy Rainbow After the Storm na samym początku pandemii wirusa Covid-19. Dzięki pracy naszego dyrektora Nicky'ego, który od 8 lat zajmuje się zdrowiem i dobrym samopoczuciem psychicznym w społeczności, wiedzieliśmy, że wiele regularnych zajęć i punktów, w których ludzie korzystali z pomocy, by poprawić swoje zdrowie psychiczne, miało zostać zamkniętych.

Na początku była to strona na Facebooku dla około 100 klientów Nicky'ego, ale wkrótce liczba ta wzrosła i obecnie oferujemy usługi dla prawie 8 tysięcy osób z całego świata. Każdego dnia odbywaliśmy spacer po parku i publikowaliśmy to w mediach społecznościowych, aby ludzie mogli śledzić nasze poczynania; zachęcaliśmy wszystkich do rozmawiania ze sobą podczas wędrówki po parku, co dawało poczucie więzi.

W ciągu tygodnia codziennie odbywała się sesja "czatu i mindfulness", podczas której rozmawialiśmy o tym, jak się czujemy, co się dzieje wokół nas i jak to na nas wpływa. Następnie odbywały się sesje mindfulness i medytacji z przewodnikiem. To naprawdę pomogło obniżyć poziom stresu i niepokoju oraz przywrócić poczucie więzi.

Ostatnim i prawdopodobnie najważniejszym punktem programu dla wielu osób była dyskoteka w każdy piątkowy wieczór. Nicky i jej mąż, którzy co tydzień (przez ponad 2 lata) przebierali się, śpiewali, tańczyli i rozmawiali o tym, co się dzieje, ale w miarę możliwości wnosili w życie ludzi trochę tak potrzebnej zabawy i śmiechu.

Z jakimi produktami poligraficznymi odniosłaś największy sukces?

Przez wiele lat pracy w sektorze zdrowia psychicznego tworzyłam arkusze ćwiczeń, kursy i, cóż, wszystko, czego mogłam użyć, aby pomóc ludziom w ich podróży! Ze względu na popularność zajęć, które prowadziłam online, zapytano mnie, czy mogłabym je wysyłać lub sprzedawać, aby pomóc ludziom w domu.

Ponieważ miałam trochę więcej czasu, spędziłam wiele godzin na tworzeniu tego, co wydawało mi się jedną lub dwiema książeczkami. 2 lata później mamy już ósmą wydrukowaną książeczkę, która jest używana na całym świecie. Zaczynaliśmy od zszywanych książeczek w formacie A5, które były piękne. Ostatnio jednak wypróbowaliśmy książeczki A6, które spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem. Ludziom bardzo podoba się pomysł, że można je włożyć do kieszeni lub torby.

Byliśmy ostatnio na kilku warsztatach i roadshows, gdzie używaliśmy wizytówek, a także wyprodukowanego przez nas banera, który naprawdę pokazuje, o co chodzi w Rainbow.

W jaki sposób sprawiasz, że Twoi klienci czują się wyjątkowo?

W trakcie mojej pracy jako opiekun w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia psychicznego musiałam korzystać z udostępnionych mi materiałów, które, powiem szczerze, czasami były strzępami, często kserokopiami. Kiedy zacząłem pracę w Tęczy, podjąłem decyzję, że to nie jest wystarczająco dobre dla ludzi, z którymi pracujemy.

Wszystkie nasze przedmioty produkujemy w kolorze i czynimy je przyjaznymi dla użytkownika. Tworzymy przedmioty, które ludzie chcą brać do ręki i po nie sięgać, które nie krzyczą "mam problem", ale przede wszystkim chcę, żeby ludzie, którzy je biorą do ręki i z nich korzystają, wiedzieli, że są ważni, że to, przez co teraz przechodzą, jest prawdziwe i że nie są sami.

W oparciu o informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy ostatnio od innych służb, staramy się nawiązać współpracę, aby zapewnić im te zasoby, dzięki czemu będą mogli poświęcić więcej czasu na rzeczy, które robią najlepiej, a my będziemy mogli pomóc im w ich rolach w społeczności lokalnej lub w pracy, zapewniając profesjonalne zasoby.

Jakie są Twoje najważniejsze wskazówki dotyczące druku dla innych firm z Twojej branży?

Myślę, że powiedziałbym, aby literatura była przyjazna dla użytkownika; wykorzystaj wiedzę kliniczną, którą posiadasz, ale nadaj jej bardziej przyjazny wygląd. Otrzymanie broszury klinicznej z dużą ilością długich słów jest bardzo interesujące (lub nie), ale w tym momencie nie jest to coś, czego potrzebuje osoba zmagająca się z chorobą, pełna obaw i lęków. Chodzi o stworzenie bezpiecznego miejsca, w którym ludzie mogą rozmawiać lub pisać na tematy, które są dla nich ważne.

Dlaczego decydujesz się na druk w systemie instantprint?

Jest kilka powodów, dla których korzystam z instantprint. Po pierwsze, produkty są niesamowite! Jestem bardzo zadowolona z jakości produktów, które otrzymujemy. Moim ulubionym rozwiązaniem jest dodanie połysku do broszur, ponieważ za niewielką dodatkową opłatą wyglądają one jeszcze bardziej, no cóż, błyszcząco!

Ponieważ jesteśmy firmą użyteczności publicznej, musimy uważać na każdy grosz. W instantprint masz możliwość wyboru terminu dostawy i w zależności od pilności sprawy możesz trochę zaoszczędzić.

Jednym z najważniejszych powodów, dla których za każdym razem wybieram się do sklepu, jest obsługa klienta. Kiedy zaczynałam, nie miałam pojęcia o gramaturze papieru, laminacji czy połysku, ale cierpliwość pracowników była niesamowita; pokierowali mnie, dali mi różne opcje, a nawet wysłali mi paczkę z wyborem różnych opcji, żebym mogła "zobaczyć" różne opcje i gramatury.

Korzystałam zarówno z infolinii, jak i z czatu internetowego, który okazał się bardzo pomocny. Na wszystkie moje pytania (a było ich wiele!) odpowiadano z uprzejmością i zawsze czułam, że mam kontrolę i zaskakująco dobrze zrozumiałam informacje po rozmowie z nimi.

Dziękuję instantprint za pomoc i wskazówki, dzięki którym ten stresujący czas stał się o wiele łatwiejszy.

Chcesz zobaczyć więcej? Obejrzyj film z rozpakowywania 50-stronicowej zszywanej książeczki założyciela Rainbow After the Storm, Nicky'ego, tutaj: