Od połączenia druku i marketingu cyfrowego po palety kolorów i czcionki, których nie możemy się nasycić, rok 2018 okazał się jak dotąd ekscytującym okresem dla rozwoju strategii marketingowej w zakresie druku. Nowe technologie wprowadziły fantastyczne i innowacyjne sposoby przyciągania klientów, a dzięki nasze badania 43% osób uważa reklamy internetowe za najbardziej inwazyjną formę marketingu, jedyną drogą dla druku jest góra! Oto nasze zestawienie najważniejszych trendów w marketingu poligraficznym na rok 2018, które warto śledzić.

Czcionki roku

Rok 2018 był rokiem fajnych czcionek - od luźnych, spokojnych stylów po futurystyczne. Jednym z naszych ulubionych trendów typograficznych w tym roku jest czcionka w stylu kaligraficznym. Ta zrelaksowana czcionka odwzorowuje pismo ręczne i świetnie nadaje się do tytułów lub małych fragmentów tekstu. Jeśli jesteś fanem Pinteresta (tak jak my), to wiesz, że jest ona niezwykle popularna w branży ślubnej ze względu na swój indywidualny styl, ale robi furorę również w świecie grafiki i fotografii. Nasza strona Beautiful Blossom darmowe szablony projektów wykorzystują tę czcionkę w wielu produktach do druku, od Banery do Ulotki i foldery.

Nasz szablon ulotki Beautiful Blossom

Chociaż po raz pierwszy zaczęliśmy obserwować zwiększone użycie tej czcionki w 2017 r., inną czcionką, której popularność w tym roku znacznie wzrosła, jest bezszeryfowa czcionka geometryczna. Ten krój pisma wykorzystuje czyste kształty i linie oraz nawiązuje do klasycznych filmów science fiction z lat 60. i 70. Czcionki geometryczne są tworzone przy użyciu prostych kształtów, takich jak koła i kwadraty, i świetnie nadają się do wszelkiego rodzaju działań marketingowych w druku. Szczególnie podoba nam się projekt londyńskiego centrum biznesowego Assembly Broszura która wysuwa czcionki geometryczne na pierwszy plan w nowoczesnym projektowaniu druku.

(Źródło: blast.co.uk)

Kombinacja druku i cyfryzacji

Wraz z ciągłym rozwojem nowych technologii, marketing drukowany nie chce pozostać w tyle za cyfrowym. Obserwujemy wzrost popularności kodów QR, które łączą zarówno cyfrowe, jak i drukowane kampanie marketingowe, dając Twojej firmie dodatkowy impuls. Piękno kodu QR polega na tym, że można go dodać do niemal każdego narzędzia marketingu drukowanego, od wielkoformatowego Baner na rolce do Plakaty. Naszym zdaniem ten prosty projekt dla firmy Stranger Studio, zajmującej się kolekcjonowaniem treści, jest szczególnie intrygujący.

(Źródło: Pinterest)

Jetline.com Według badań "kampanie reklamowe, które zawierają zarówno marketing cyfrowy, jak i drukowany, uzyskują o 25% wyższy wskaźnik odpowiedzi niż kampanie, które w swoich działaniach reklamowych wykorzystują wyłącznie marketing cyfrowy". Dlaczego więc nie zwiększyć swojego własnego wskaźnika odpowiedzi i nie przyciągnąć większej liczby klientów poprzez stworzenie spójności pomiędzy reklamami online i offline? Choć Airbnb jest przede wszystkim firmą internetową, odniosło ostatnio sukces, wprowadzając na rynek własny magazyn, który można nawet zamówić w formie drukowanej broszury do domu lub przeczytać w formie e-booka online - to kolejny fantastyczny przykład połączenia tradycyjnych technik marketingowych z cyfrowymi w celu stworzenia innowacyjnej kampanii.

(Źródło: Airbnb)

Jak najlepiej wykorzystać dotyk

Jednym z powodów, dla których marketing drukowany jest tak skuteczny, jest to, że jest fizyczny - można go trzymać w ręku. Przemawia do naszego zmysłu haptycznego (dotyku). Im coś jest cięższe w naszych rękach, tym poważniej do tego podchodzimy - dlatego wolimy wizytówki z grubszego materiału. Znaczenie dotyku jest również często badane w pracach naukowych: badanie neurologiczne przeprowadzone w 2009 r. przez Millward Brown Stwierdzono, że materiały fizyczne nie tylko ułatwiają przetwarzanie emocji w większym stopniu niż marketing wirtualny, ale także pomagają czytelnikowi zapamiętać treść, a nawet wykształcić pozytywne skojarzenia z marką. Dlaczego więc następnym razem, gdy będziesz zamawiać druk, nie spróbować różnych laminacji?

Wraz z postępem technologicznym pojawiło się jeszcze więcej sposobów na stworzenie unikalnego charakteru drukowanych produktów marketingowych, które przyciągną 100% uwagi klientów. Darmowe szablony do pobrania (takie jak nasz) oznaczają, że możesz dodać Spot UVlub lakier punktowy do wielu produktów poligraficznych, Wizytówki jest najbardziej popularny. W ten sposób na określone części projektu, które mają się wyróżniać, nakłada się warstwę błyszczącego lakieru. Dzięki Spot UV można być naprawdę kreatywnym, tworząc własne, niestandardowe wzory. Bardzo podoba nam się to proste, ale bardzo przemyślane i interesujące zastosowanie Spot UV w salonie fryzjerskim.

(Źródło: Pinterest)

Świat po GDPR

25 maja 2018 roku weszły w życie nowe przepisy GDPR, mające na celu dalszą ochronę danych osób mieszkających w UE, co z kolei miało ogromny wpływ na e-mail marketing (pamiętasz te wszystkie e-maile z prośbą o wyrażenie zgody na otrzymywanie komunikacji marketingowej?). W rezultacie wzrosła popularność przesyłek bezpośrednich, takich jak ulotki i zrzuty ulotek - które, jeśli były zgodne z GDPR, nie podlegały takim samym ograniczeniom jak poczta elektroniczna.

Ze względu na niedawny wzrost popularności kampanii direct mail, jednym z najlepszych sposobów, aby nadal wywierać wyjątkowy wpływ na budżet, są pocztówki. Niezależnie od tego, czy chcesz podziękować, wysłać rabat, aby przyciągnąć nowych klientów do swojego sklepu, czy też po prostu wysłać jasne i głośne "cześć!", istnieje wiele możliwości wykorzystania pocztówek w przyszłości.

Aby uzyskać poradę, jak sprawić, by Twoja reklama bezpośrednia była zgodna z GDPR, sprawdź nasz przewodnik.

Kolor, który reprezentuje współczesne życie

Kolorem roku 2018 Pantone jest Ultra Violet - chłodny, bogaty fiolet. Po kolorze roku 2017, Greenery, jasne odcienie nadal robią furorę w świecie designu, zamiast popularnych w poprzednich latach kolorów pastelowych. "Intensywne kolory wydają się być naturalnym zastosowaniem naszego intensywnego stylu życia i procesów myślowych w dzisiejszych czasach" - stwierdziła dyrektor wykonawczy Pantone Color Institute, Leatrice Eiseman. Jeśli tak jest, to jesteśmy na czasie z kolorami naszej marki! Aby uzyskać więcej inspiracji projektowych, poniżej przedstawiamy kilka propozycji palet kolorów Pantone na rok 2018.

(Źródło: Pantone)

Tak więc, główne przesłania, jakie należy wyciągnąć z trendów na ten rok są następujące:

  • Zachowaj płynność i wypróbuj różne opcje - po przygotowaniu, a następnie przyzwyczajeniu się do GDPR, sposób, w jaki prowadzimy marketing biznesowy dla klientów, musiał się nieuchronnie zmienić.
  • Odwołuj się do ludzkich zmysłów - czy chodzi o wzrok i emocje, jakie wywołują różne palety kolorów, czy też o to, jak się czuje druk w dłoniach.
  • Szukaj nietradycyjnych sposobów prowadzenia marketingu w druku, aby połączyć go ze strategią cyfrową.
  • Wykorzystaj w pełni nowe i pojawiające się technologie, aby pozostać na czele gry.