Za każdym razem, gdy praca jest umieszczana na maszynie drukarskiej, jest ona podatna na niewielkie przesunięcia.
Prasy drukarskie są niewiarygodnie dokładne, muszą być, aby zapewnić, że kolory są drukowane w prawidłowej pozycji, zwłaszcza podczas drukowania w bliskim rejestrze przy użyciu CMYK, gdzie każdy niewielki ruch między dwoma kolorami może prowadzić do końcowej pracy wygląda jak obraz 3D.

Niewielkie przesunięcie którejkolwiek z płyt Cyan, Magenta, Yellow lub Black doprowadzi do wydruku, który pozostawia mdłości, gdy go czytasz.
Jednakże, gdy arkusze zostały wydrukowane i są suche, są one przenoszone na gilotynę, gdzie niewielki ruch jest możliwy.

Problem polega na tym, że gilotyna działa z wieloma arkuszami, które zwykle są ułożone wysoko w stos, a między nimi oczywiście przepływa powietrze, gdy przechodzą przez proces drukowania.

Po ułożeniu arkuszy w stos pod własnym ciężarem, powietrze jest stopniowo wypychane, od dołu stosu w górę. Jednak w górnej części stosu bardzo mała ilość powietrza może spowodować, że arkusze nie będą leżały w dokładnie taki sam sposób.

Ten niewielki ruch, a mówimy tu o ułamku milimetra do maksymalnie 2 milimetrów.

Ale to przesunięcie może być krytyczne dla Twojego projektu. Szczególnie jeśli tekst znajduje się blisko krawędzi linii cięcia.
Dlatego dobrym pomysłem jest wyznaczenie obszaru, w którym projekt nie powinien się poruszać, lub granicy, w której ważne informacje są przechowywane.

Obszar ten jest zwykle określany jako "maksymalny obszar kopiowania". Granica to wyimaginowane 3-5 mm wokół krawędzi projektu, co uwzględnia wszelkie niewielkie ruchy gilotyny i nie narusza projektu.

Na ilustracji mamy zielone obramowanie, pomarańczowe obramowanie oznacza krawędź spadu, która zostanie przycięta po wydrukowaniu projektu. Jeśli projektujesz broszurę z wieloma stronami, musisz wziąć pod uwagę "wypychanie", czyli sytuację, w której zewnętrzne strony mają więcej czasu na przemieszczanie się po złożonym grzbiecie, co może mieć katastrofalne skutki dla projektu, szczególnie jeśli broszura ma 48 lub więcej stron i może być wydrukowana na papierze grubszym niż 130 g/m².

Kolory tła i obrazy, które nie są kluczowe, muszą być wydrukowane do krawędzi przycięcia i dalej, do tak zwanego obszaru "spadu". Dzięki temu ostateczny projekt jest drukowany od krawędzi do krawędzi w kolorze. Prace, które otrzymamy bez odpowiedniego spadu, mogą być również narażone na podobny problem z przesuwaniem się dokumentu na gilotynie.
Dlatego też radzimy, aby tekst lub kluczowe obrazy były oddalone o około 5 mm od krawędzi cięcia.