Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć broszurę, która naprawdę wyróżnia się na tle innych!
Wiemy, że istnieją szablony broszur, z których można korzystać, ale nie zawsze są one wystarczająco profesjonalne do pracy z klientem. Być może pomogły Ci one w nauce projektowania broszur od podstaw, ale czy jesteś w stanie sprawić, by były one uderzające? Aby pomóc uczynić swoje broszury przejść z dobrego do wielkiego jest wszystko w poradach projektowych poniżej.

01. Jaki jest cel broszury?
Zanim zaczniesz, upewnij się, że Twój klient nakreślił powód, dla którego chce zaprojektować broszurę.
Pierwszym etapem każdego projektu projektowego jest zapytanie klienta, dlaczego chce otrzymać broszurę i jakie są jego cele projektowe. Może się okazać, że ich ostatnia broszura nie sprawdziła się w ich przypadku. Jeśli więc klient przekaże Ci brief, upewnij się, że dokładnie go przejrzał, aby dowiedzieć się, co chce osiągnąć.

Broszura ma zazwyczaj zaostrzyć apetyt potencjalnego nabywcy. Nie jest to katalog, więc nie wymaga długich informacji technicznych, ale tylko tyle treści, aby chcieli się z Tobą skontaktować, aby dowiedzieć się więcej. Zbyt mało informacji i to może doprowadzić ich do myślenia, że nie oferujesz produktu lub usługi, której potrzebują, więc trzeba znaleźć równowagę tutaj.
Podczas projektowania broszury zawsze należy pamiętać o jej pierwotnym celu. Czy broszury będą wysyłane do ludzi na życzenie? A może będą rozdawane na wystawie osobiście lub po prostu zostawiane potencjalnym klientom, aby sami mogli je odebrać? Każda z tych 3 metod będzie wymagała innego podejścia do projektu.

02. Czcionki, mniej znaczy więcej.
Podczas planowania projektu broszury, cokolwiek zrobisz, nie używaj mnóstwa czcionek! Wszystko, czego będziesz potrzebował to czcionka dla nagłówka, podtytułu i głównej części tekstu, a następnie dziwna czcionka akcentująca dla podkreślenia tekstu zainteresowania. Łatwo wpaść w pułapkę, że aby zaprojektować coś unikalnego, trzeba użyć nietypowych czcionek. To jest wielki błąd, nikt nie chce zobaczyć projekt pełen skryptu lub gotycki styl czcionek, które są zbyt trudne do odczytania, te rodzaje czcionek muszą być używane do efektu graficznego, a nie wyjaśnić coś w szczegółach.
To jest naprawdę jeden z największych błędów projektowych, które można zrobić, aby użyć zbyt wiele czcionek tylko dlatego, że masz je do dyspozycji. Jeśli możesz powstrzymać się od używania więcej niż 2-3 rodzin czcionek, będzie to oznaczać, że ogólny projekt jest znacznie bardziej profesjonalny wygląd; mniej znaczy zdecydowanie więcej.

03. Zdecyduj się na format wielkości.
Zanim jeszcze włączysz komputer, musisz porozmawiać o rozmiarze dokumentu. Zazwyczaj broszury zawsze były A4, ale ze względu na koszty pocztowe zauważyliśmy wzrost popularności druku broszur A5, który zwykle wyprzedza A4 przez dwa do jednego. Możesz nawet zdecydować się na projekt kwadratowy. Kwadratowy projekt o boku 210 mm jest oparty na formacie A4, podczas gdy kwadratowy projekt o boku 150 mm będzie w podobnej cenie co A5. Posiadanie kwadratowej broszury sprawi, że Twój projekt będzie wyróżniał się na tle innych, jeśli jest usadowiony z innymi standardowymi projektami A4, ale nie jest to złe, aby po prostu trzymać się standardowych formatów A5 i A4. Jeśli rozważasz wysłanie kwadratowej broszury, prawdopodobnie będziesz musiał zakupić również kwadratowe koperty. Kwadratowa broszura w źle dopasowanej prostokątnej kopercie nie robi zbyt dobrego pierwszego wrażenia, dlatego przed rozpoczęciem projektowania kwadratowego układu należy skonsultować się z dostawcą papeterii.

04. Popraw swój tekst, informacje, ton i pisownię.
Wysokiej jakości tekst pisany lub "kopia", jak to określamy, jest kluczowa dla dobrego projektu. Jego często niedoceniane i napisane przez pracownika, który myśli, że on / ona wie najlepiej. Warto jednak poszukać innych możliwości, takich jak zlecenie napisania tekstu komuś, kto nie jest tak blisko organizacji, kto może stworzyć coś nie tylko nowego i świeżego, ale także bardziej obiektywnego w kwestii tonu, jaki należy nadać potencjalnym klientom.

Często jest tak, że jeśli ta sama osoba pisze kopię, bo zawsze tak było, to jest mało prawdopodobne, aby uzyskać coś, co złapie wyobraźnię czytelnika. Dobre copywriterów można łatwo znaleźć w Internecie, i można oczekiwać, aby zapłacić tylko £ 25-£50 za 500 słów.Zawsze można doradzić trzeciej firmy na temat wszelkich informacji o produkcie, które mogą nie mieć pełnego zrozumienia.

05. Zachowaj to proste.
Zachowaj swój projekt tak jasne i proste, jak to możliwe. Każdy zajęty projekt będzie utrudniać czytanie, a jeśli jest to przypadek, to zmniejszasz szansę na klienta, aby go przeczytać, ponieważ mają ograniczoną cierpliwość.

Kiedy tworzymy broszurę, która się wyróżnia, czasami proste pomysły są najlepsze. Jeśli Twój klient zdecyduje się na wszystkie zwykłe, nadużywane obrazy, prawdopodobnie najlepiej będzie odradzić to rozwiązanie. Zamiast tego postaw na typografię i dosłowne podejście do tego, co chce przekazać. Unikaj jednak zbytniego "rozwlekania", Twoi czytelnicy mają krótki czas na skupienie uwagi. Jeśli natychmiast zdecydują, że będzie to kłopotliwe, aby go przeczytać, a następnie wyłączyć i umieścić go w dół tak szybko, jak go podniósł.

06. Stworzyć szkielet strony?
Kiedyś było to znane jako rysowanie lub szkicowanie swoich pomysłów, ale teraz stało się znane jako "wireframing"; jest to rysunek linii projektu, głównie dla celów układu. Ważne jest, aby uzyskać to prawo i upewnij się, że twój klient podpisuje ten etap off przed kontynuacją. Nie uzyskanie klienta, aby zgodzić się na tym etapie będzie oznaczać powtarzanie pracy, a to prawdopodobnie będzie kosztować pieniądze.

07. Trzymaj się tego, co działa.
Myśląc o tym, jak wyróżnić swoją broszurę, nigdy nie należy czynić jej zbyt ekscentryczną. Bycie innym tylko dla samego siebie nigdy nie kończy się dobrze. Jest powód, dla którego projektanci używają tych samych czcionek we wszystkich swoich projektach... to działa! Przyjrzyj się, co robi Twoja konkurencja. To ustawia poprzeczkę w zakresie jakości i informacji, które dostarczają i daje dobre wskazanie, co trzeba zrobić, aby upewnić się, że broszura jest podana sprawiedliwy trzask bicza.

08. Wysokiej jakości zdjęcia = wysokiej jakości broszura
Dobrej jakości zdjęcia zawsze sprawią, że broszurę produktową będzie się przeglądało z większą przyjemnością. Jeśli więc Twój budżet nie pozwala na sesję zdjęciową, będziesz musiał skorzystać ze zdjęć stockowych, ale postaraj się, aby nie wyglądały one jak zdjęcia stockowe. Nie ma nic bardziej fałszywe niż przy użyciu supermodel obrazu dla dziewczyny na recepcji, to jest tak przejrzyste. Jest to obszar, który nie można ciąć rogi z podczas projektowania. Słaba jakość obrazu zazwyczaj stawia wątpliwości w umyśle, że produkt jest jakikolwiek dobry. Spróbuj powstrzymać się od używania zdjęć zrobionych smartfonem też. Są one zazwyczaj świetne do wykorzystania w sieciach społecznościowych lub na stronie internetowej, ale ich niska rozdzielczość zazwyczaj oznacza, że będą pikselować i wyglądać niewyraźnie, gdy zostaną wydrukowane w broszurze.

Zauważyliśmy, że niektóre firmy wydają większość budżetu przeznaczonego na projekt na fotografię, a prace projektowe ograniczają do minimum. Powiedzenie "obraz mówi 1000 słów" jest bardzo prawdziwe. Wysokiej jakości zdjęcie może iskrzyć wystarczająco dużo zainteresowania w czytelniku dla nich skontaktować się z Tobą na więcej, zakładając, że pamiętałeś, aby dodać swoje dane kontaktowe oczywiście.

9. 10 sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.
Jeśli Twój potencjalny klient weźmie broszurę i odłoży ją ponownie, to przegrałeś. A co gorsza, jeśli w ogóle jej nie podniesie. Twoja broszura musi zrobić dobre wrażenie już w ciągu pierwszych 10 sekund, inaczej zostanie przeoczona.

Musi on również budować zaufanie do Twojej nieobecności. Jest bardzo prawdopodobne, że Twoja broszura będzie czytana bez Twojego udziału, aby ją wyjaśnić lub obronić. Musi więc działać w logicznym przepływie od przedniej do tylnej okładki. W zależności od tego, ile stron zdecydujesz się mieć, zawsze warto dodać spis treści. Brzmi to prosto, ale posiadanie spisu treści pozwala czytelnikowi przejść do części, która najbardziej go interesuje. Jeśli mają do brodzenia przez mnóstwo stron, które nie są istotne dla nich, to są one bardziej niż prawdopodobne, aby się nudzić i umieścić broszurę w dół, ale jeśli mogą one pominąć do części, która zawiera informacje, których potrzebują, a następnie jesteś na zwycięzcę.

10. Nie zapomnij jej przeczytać
Będziesz potrzebować go sprawdzić prawidłowo; to jest zrobione najlepiej przez kogoś, kto nie widział go wcześniej. Bardzo łatwo jest przeoczyć błędy gramatyczne i ortograficzne, zwłaszcza jeśli zostały pracując na dokumencie przez dłuższy czas. Przejrzenie dokumentu przez świeżą parę oczu przed oddaniem go do druku jest niezbędne, aby mieć pewność, że niczego nie przeoczyłeś.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk