Media społecznościowe i pay-per-click (PPC) reklamy są popularne wybory dla ogólnych celów marketingowych i promocyjnych, ale nie zawsze są to najbardziej skuteczne opcje, gdy catering do konkretnej niszy. Jeśli chcesz dotrzeć do ludzi ze szczególnym zainteresowaniem w swojej konkretnej niszy, musisz skupić swoje wysiłki na budowaniu swojej reputacji jako eksperta w swojej dziedzinie. Oto cztery sposoby na dotarcie do szerszej publiczności w swojej niszy.

Napisz kolumnę
Wiele popularnych stron internetowych i magazynów online poszukuje ekspertów i komentatorów na interesujące tematy. Magazyny online potrzebują ciągłego strumienia nowych artykułów i regularnych felietonów, aby ich strona była świeża i aktualna. Jeśli posiadasz wiedzę ekspercką lub cenne doświadczenie w danej dziedzinie, skontaktuj się z popularnymi publikacjami online, aby sprawdzić, czy byłyby one zainteresowane udzieleniem Ci regularnej kolumny. Zwiększona ekspozycja i możliwość budowania solidnej reputacji będzie warte czasu i wysiłku, który trzeba poświęcić na napisanie kolumny.

Wysyłaj posty gościnne
Pisanie postów gościnnych dla innych stron internetowych i blogów było kiedyś skuteczną strategią budowania linków, ponieważ większość właścicieli blogów pozwala autorom na dodanie linku do ich strony. Zmiany w algorytmach Google zmniejszyły skuteczność postów gościnnych w budowaniu linków, ale nadal mogą one być niezwykle przydatne w kierowaniu ruchu na Twoją stronę i pomagać w budowaniu solidnej reputacji. Wybieraj blogi wysokiej jakości, które skupiają się na Twojej niszy, a nie na bardziej ogólnych tematach.

Załóżspecjalną grupę zainteresowań
Specjalne grupy zainteresowań mogą być bardzo skuteczne, gdy próbujesz zebrać publiczność, szczególnie gdy rozpoczynasz nowy biznes, stronę internetową lub bloga. Istnieje wiele różnych platform, które pozwalają na prowadzenie grup, więc musisz rozważyć najlepszą opcję, aby dopasować ją do swoich odbiorców. Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, LinkedIn i Google Plus zapewniają własną strukturę do tworzenia i utrzymywania grup. Możesz też założyć forum lub dedykowaną stronę internetową, aby umożliwić grupie komunikację i dzielenie się pomysłami.

Zaoferujcoś wartościowego
Darmówki, oferty specjalne, kody rabatowe i konkursy mogą być potężnym motywatorem, który pomoże przyciągnąć ruch na Twoją stronę. Zachęty takie jak te są często szeroko udostępniane i omawiane w mediach społecznościowych, co pomaga przyciągnąć kolejnych odwiedzających na Twoją stronę. Kiedy już zdobędziesz uwagę odwiedzających Twoją stronę, musisz przechwycić ich adres e-mail oraz inne przydatne informacje. Konkursy, darmowe produkty i inne wartościowe rzeczy często inspirują ludzi do zapisania się na listę mailingową.

Jeśli masz niszową stronę internetową, bloga lub firmę, może być trudno dotrzeć do zamierzonej grupy odbiorców, ponieważ media społecznościowe i reklamy PPC nie zawsze są skuteczne w marketingu w określonej niszy. Budowanie swojej reputacji jako eksperta jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Pisanie kolumny, składanie postów gościnnych, rozpoczynając specjalną grupę interesu i oferując coś wartościowego są wszystkie skuteczne sposoby budowania reputacji i kierowania ruchu na swojej stronie internetowej.