W większości przypadków nowi właściciele firm typu start-up będą mieli pomysł na swoje przedsięwzięcie przed rozpoczęciem działalności, ale będą zostawiać budowanie marki i wizerunku aż do ostatniej chwili. Kupowanie produktów, pozyskiwanie dostawców i materiałów, uzyskanie lokalu, telefony i Internet podłączony są zawsze ważniejsze niż to, co firma wizerunek korporacyjny lub slogan będzie. Jest to duży błąd, firma potrzebuje tożsamości, to, co potencjalny klient odnosi się do, to jak zdobyć zaufanie i być zapamiętany. Zgadzam się, że nie ma sensu drukować wizytówek lub papieru firmowego, jeśli nie ma adresu firmy lub numeru telefonu, ale te drobne szczegóły pojawiają się po określeniu marki.

Marka to osobowość firmy.

Jeśli nie stoisz przed swoim potencjalnym klientem, to właśnie marka jest nośnikiem przekazu. To musi być widoczne we wszystkich formatach, na ulotkach, na papierze firmowym, w Internecie i w niektórych okolicznościach na Twoim samochodzie, jeśli jest to związane z działalnością firmy.

Nie odkładaj brandingu na później, aż będziesz gotowy do startu:

Jeśli opóźnisz branding do ostatniej chwili, wtedy będziesz się spieszyć i prawdopodobnie będziesz niezadowolony z wyniku. Doprowadzi to tylko do rebrandingu w dalszej części linii, co może prowadzić do zamieszania wśród klientów, zwłaszcza tych, którzy dopiero zostali wprowadzeni do początkowej marki - tylko po to, aby pokazać rebranding kilka miesięcy w dół linii, to nie zaczyna się na właściwej stopie budowania marki z zaufaniem klientów.
Jeśli masz wątpliwości co do swojego brandingu zaledwie kilka tygodni lub kilka miesięcy po wprowadzeniu marki na rynek, wyobraź sobie, co pomyślą Twoi klienci. Zakładając najgorsze, pomyślą, że skoro nie jesteś pewny swojej marki - to dlaczego mieliby się w nią angażować.
Nawet jeśli będzie płaski z innymi aspektami uruchomienia firmy, nie spiesz się w uzyskaniu marki poprawne, więc nie trzeba rebrandingu później. Nie należy jednak zwlekać zbyt długo, ponieważ start-up bez marki tak naprawdę w ogóle się nie rozpoczął.
Upewnij się, że Twoja marka odnosi się do produktów lub usług, które będziesz sprzedawać lub promować. Upewnij się, że odzwierciedla ona Twoje wartości i zaangażowanie. Nie musisz tylko wierzyć w markę, musisz ją kochać, jeśli nie wierzysz, to dlaczego mieliby to robić Twoi klienci? Jeśli czujesz pasję do swojego nowego przedsięwzięcia, masz nadzieję, że Twój entuzjazm udzieli się również Twoim klientom.
Gdy masz już odpowiedni wizerunek i wygodne, że będzie trwać, a nie będzie musiał go zmienić, gdy kurz osiadł formy uruchomienia działalności następnie trzeba promować go wielki czas. Marka musi być bardzo widoczne w całej wszystko, co robisz, powód do marki jest to, że jest to skojarzenie z wartości firmy. Im więcej osób zobaczy Twoją markę, tym bardziej będą mieli zaufanie do zakupu od Ciebie. Używaj go więc wszędzie, gdzie tylko możesz.



Spełniaj obietnicę marki.

Na nic zda się posiadanie wspaniałej marki, dającej dużo napędu i entuzjazmu, jeśli Twoja firma nie będzie w stanie spełnić swoich obietnic. Marka Twojej firmy może dodawać klientom otuchy, dzięki czemu czują się pewniej kupując od Ciebie, ale jeśli nie dostarczasz usług, które obiecuje marka, to ponosisz porażkę. W tym momencie marka staje się linią, której firma musi się trzymać, więc możesz chcieć ograniczyć się do sloganów takich jak "najlepszy producent widżetów na świecie", dopóki faktycznie tego nie osiągniesz.
Nowo powstałe firmy odniosą sukces, gdy ich marka "zrobi to, co jest napisane na puszce" i zaspokoi oczekiwania klientów. Przekrocz oczekiwania klientów, a jeszcze szybciej odniesiesz sukces, więc najlepszą radą jest nie mierzyć zbyt wysoko, dopóki nie spełnisz swoich obietnic.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk