Dlaczego warto korzystać z direct mail?
Direct mail może być szybkim, prostym i efektywnym kosztowo sposobem komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Termin ten odnosi się do drukowanych materiałów promocyjnych, sprzedażowych i marketingowych, które wysyłasz pocztą do swojej grupy docelowej. Niektóre z najbardziej popularnych przykładów to broszury, ulotki, foldery, pocztówki i katalogi.

Najbardziej efektywne i udane kampanie direct mail to te, które od samego początku mają jasno określony cel, niezależnie od tego, czy jest nim generowanie sprzedaży, zwiększanie ruchu na stronie internetowej czy tworzenie leadów, którymi zajmują się pracownicy działu sprzedaży i obsługi klienta.

Większe międzynarodowe korporacje mogą zatrudnić zespół specjalistów do zaprojektowania, wydrukowania, dostarczenia i obsługi wynikającej z tego sprzedaży. Wiele małych i średnich firm korzysta jednak z kampanii direct mail, korzystając z pomocy firm zajmujących się direct mail i zarządzaniem drukiem, zlecając na zewnątrz etapy projektowania, druku i dostawy, dzięki czemu mogą skupić się na tym, co robią najlepiej - na obsłudze klienta.

Spersonalizowanie kampanii
Konsumenci często reagują bardziej pozytywnie na spersonalizowane przesyłki. Może to być tak proste, jak umieszczenie nazwiska i adresu odbiorcy, lub bardziej skomplikowane, z wykorzystaniem danych demograficznych, aby upewnić się, że każdy klient otrzyma pocztę, która (teoretycznie) powinna do niego przemówić.
Istnieje jednak coś takiego jak nadmierna personalizacja - niektórzy klienci mogą czuć się niekomfortowo, gdy poczta bezpośrednia zawiera zbyt wiele informacji na ich temat, dlatego należy korzystać tylko z tych informacji, co do których jest się pewnym, że będą stanowiły wartość dodaną dla klienta.

Znalezienie dobrej drukarni
Oczywiście, chcesz korzystać z usług drukarni, która dostarcza wysokiej jakości materiały do druku w dobrej cenie i w rozsądnych ramach czasowych. Jednak warto również poszukać takiej, która doradzi Ci w procesie projektowania i poinformuje Cię o wszystkich aspektach personalizacji oraz o tym, co jest dla Ciebie dostępne. Skorzystaj z doświadczenia swojej drukarni, jeśli chodzi o wybór formatu kartek i ulotek. Grubszy materiał będzie poczta lepiej przez skrzynki na listy, więc wybrać 250gsm lub grubsze, aby zapewnić, że ulotka czyni go do potencjalnego klienta nieuszkodzone. W przeciwieństwie do menu pizzy, które zazwyczaj drukowane są na papierze o gramaturze mniejszej niż 100 g/m² i mają tendencję do marszczenia się i zaginania w systemie pocztowym, co daje nieprofesjonalny efekt.

Korzystanie z wiarygodnych danych
Jeśli używasz własnej bazy danych klientów, wiesz, czy dane są aktualne i wiarygodne. Jeśli kupujesz listy danych od firm generujących lead'y, dane te mogą być mniej wiarygodne. Zapytaj firmę zarządzającą drukiem, czy może przeanalizować Twoje dane i usunąć niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione pola, aby uniknąć wysyłania bezsensownych przesyłek i jeszcze bardziej obniżyć koszty.

Obniżanie kosztów wysyłki
Należy zwracać uwagę na opłaty pocztowe za wysyłkę, co może mieć ogromny wpływ na koszty działań marketingowych.

Ponieważ wysyłka może stanowić większość kosztów kampanii direct mail, wybór formatu A4 zamiast A5 może niemal podwoić koszty wysyłki. Jednak firma poligraficzna, która regularnie wysyła pocztę bezpośrednią, będzie mogła w pełni wykorzystać możliwości "frankowanego" lub "przedpłaconego" konta pocztowego Royal Mail, co oznacza, że zapłaci mniej za pierwszą i drugą klasę poczty wysłaną w dużych ilościach w porównaniu z zakupem znaczków na poczcie. Zapytaj drukarza lub firmę wysyłkową, czy te oszczędności są przekazywane dalej, jest tu duża oszczędność do zrobienia, w zależności od wielkości kampanii mailingowej kup do 20% zniżki.

Jeśli wiesz, czego chcesz od swojej kampanii i zaprojektuj odpowiednio z silnym wezwaniem do działania, użyj danych jakościowych i renomowanej firmy zarządzającej drukiem, aby utrzymać koszty wysyłki na niskim poziomie i spersonalizować doświadczenie klienta, powinieneś znaleźć direct mail skuteczny i opłacalny sposób, aby jak najlepiej wykorzystać swój rozciągnięty budżet reklamowy.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk