Brzmi to prosto, ale kluczowe jest, aby wszystkie Twoje komunikaty marketingowe miały ten sam wizerunek. To nie jest tylko logo, nie tylko kolorystyka firmy, ale także zasady i styl.

To samo dotyczy Twoich pracowników, szczególnie jeśli są to osoby mające kontakt z klientem. Są oni ludzką reprezentacją Twojej marki i dlatego muszą odzwierciedlać Twoje podstawowe wartości, nie tylko poprzez sposób, w jaki rozmawiają z klientami, ale również poprzez wygląd, który jest kluczowy dla spójności marki.

Jedną z firm, która testuje tę teorię jest technologiczny gigant Apple. Nie ma wątpliwości, że Apple sprzedaje fajne produkty, ale ich elegancki minimalistyczny design w połączeniu z uproszczoną stroną internetową i materiałami marketingowymi nie zawsze pasuje do ich zabawnego, swobodnego personelu sprzedaży.
Jeśli nigdy nie wszedł do sklepu Apple to można wybaczyć myślenie, że na podstawie ich produktów, że wszyscy pracownicy będą ubrani w czarne ubrania projektanta i wyglądają jak oni właśnie wyszedł z czarno-białej reklamy Calvin Klein.

Jednak ich styl ubierania przypomina bardziej deskorolkarza niż architekta.

Sprzedając tak luksusowe i drogie produkty, dlaczego Apple pozwoliłoby pracownikom ubierać się w t-shirty i trampki Converse? Cóż, dostosowali swój personel do swojego głównego rynku.

Fajni ludzie kupują ich produkty, więc mają swój personel naśladować swoich klientów.
Jeśli cool facet wchodzi do sklepu i są one spełnione z człowiekiem w garniturze biznesowym, a następnie będzie to automatycznie stworzyć małą barierę psychologiczną w oczach klientów. Jednak kiedy ten sam facet wchodzi do sklepu Apple, wita go ktoś, z kim może się identyfikować.

Nie ma wątpliwości, że personel ma tratwę wiedzy o produkcie, ale będąc nieformalne i towarzyskie w ich podejściu do pomagania klientom, tworzą znacznie bardziej zrelaksowany sposób sprzedaży.

Harrods to kolejna firma, która przyjęła ten sposób myślenia. Ich pracownicy są elegancko prezentowane i bardzo dobrze mówił, można powiedzieć, że z powietrza Downton Abbey o nich. Będzie to bardzo ważna część całego doświadczenia klienta.

Nie tylko w biznesie można to zaobserwować, również osoby publiczne, takie jak politycy, są ostatnio osobiście stylizowane, aby pomóc im w przekazywaniu wiadomości.

Barack Obama i David Cameron, wygłaszając przemówienia do małych grup ludzi, często nie zakładają marynarki od garnituru ani nawet krawata. Jest to próba dostosowania się do przeciętnego człowieka z ulicy, mają oni zakasane rękawy, aby zasugerować, że są szczęśliwi mogąc pobrudzić sobie ręce i wziąć się do roboty. Jest to połączone z tym, że stoją na ziemi razem z publicznością, co jest metaforą bycia "na ich poziomie".
To działa do pewnego stopnia, to lepsze niż stanie wysoko na podium w drogim garniturze Savile Row.

Z całego marketingu, trzeba być in-sync z grupy docelowej. Przykładem może być firma taka jak Sports Direct, chociaż ich klienci nie mogą być całkowicie kupując towary sportowe dla ich działalności sportowej, jak odzież sportowa jest bardziej prawdopodobne, noszone ze względu na modę, ich marketing jest bardzo oparta na konkretnych sportów towary były pierwotnie przeznaczone dla. Więc to jest styl życia persona, którą ich klienci chcą projektować, poprzez noszenie sportowej odzieży w jakiś sposób stają się z nim związane. Może nawet dzięki temu czują się zdrowsi?

Świat jest bardziej zrelaksowany w kwestii dress code'u, ale dostosowanie wizerunku do marki jest bardzo ważne - zwłaszcza jeśli jesteś właścicielem małej firmy.

Na przykład, nie do przyjęcia byłoby, aby urzędnik bankowy lub przedsiębiorca pogrzebowy nosił do pracy dżinsy, a osoba myjąca okna wyglądałaby bardzo nie na miejscu nosząc trzyczęściowy garnitur, chyba że byłby to chwyt marketingowy mający na celu skłonienie ludzi do rozmowy.

Istnieje jednak wiele subtelnych różnic pomiędzy nimi, które robią wielką różnicę. Tatuaże były kiedyś tabu, które każdy pracownik obsługujący klientów musiałby ukryć. Apple być może w pewien sposób przyczyniło się do zmiany tego poglądu, a trend "hipsterski" przyczynił się do powstania nowych firm z własnym charakterem. Może się to wydawać drobnostką, ale Twoi odbiorcy poczują się mile widziani i akceptowani, jeśli będzie to powszechne w ich kręgach społecznych.

Sprawianie, by klienci czuli się jak u siebie, to ogromny krok w kierunku tworzenia wspaniałych zwolenników marki. To, jak to wygląda, będzie zależało od Twojej firmy, Twojego stylu i Twoich klientów, ale prezentowanie całościowego wizerunku marki w każdym punkcie styku pomoże utrwalić Twoją tożsamość w umysłach klientów.

Jeśli zastanawiasz się nad całościowym wizerunkiem swojej firmy, sprawdź naszą wizytówkę klienta w firmie Baa Ram Ewe. Posiadają oni spójny pakiet markowych druków, który uzupełnia ich etos biznesowy, projekt sklepu i strony internetowej.
Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk