Drukowanie materiałów marketingowych to wartościowa inwestycja. Ulotki są idealne do przekazania prostego komunikatu, który może być związany z konkretnym terminem, np. ofertą produktową lub otwarciem oddziału. Niezależnie od tego, czy są one przeznaczone do dystrybucji na targach, za pośrednictwem poczty bezpośredniej czy w sklepie, wszystkie muszą być zgodne z tymi samymi podstawowymi zasadami. Dzięki nim Twój projekt będzie miał wpływ i cel, generując zwrot z inwestycji.

Przyciągający uwagę
Chcesz, aby projekt przyciągał uwagę ludzi, nawet z dużej odległości. Ogólny projekt, kolory, obrazy lub grafiki muszą być odważne i uchwycić istotę wiadomości, którą próbujesz przekazać. Czasami użycie zdjęć, które umieszczają produkt w jego zamierzonym środowisku, może być mylące, ponieważ wymaga interpretacji. To może działać dla Ciebie w zależności od tego, gdzie masz zamiar umieścić ulotki, ale ogólnie rzecz biorąc, należy szukać, aby utrzymać ulotki proste i łatwo rozpoznawalne. Jeśli robisz zdjęcia samodzielnie, sprawdź nasze wskazówki, jak robić lepsze zdjęcia marketingowe.

Rozwiąż problem
Każdy produkt lub usługa ma na celu rozwiązanie jakiegoś problemu lub zaspokojenie potrzeby. Powiedz jasno, w jaki sposób oferta pomoże klientowi, na przykład mówiąc "Usuń mech z dysku w kilka minut" zamiast "150bar myjka ciśnieniowa o dużej mocy". Ludzie są bardziej prawdopodobne, aby odnieść się do pierwszej opcji i wyobrazić sobie, jak mogą go używać, jak widzisz produkt lub usługę z ich perspektywy. Możesz następnie wymienić główne cechy, gdy masz ich uwagę, ale zrobić to w prostym języku, unikając żargonu technicznego, jak można stracić je, jeśli są one nieznane z informacji.

Przejdź do rzeczy
Postaraj się przekazać swoją wiadomość w jak najmniejszej ilości słów. Nie oznacza to pisania w stylu "tweet speak", pomijając mniej ważne słowa, aby zmieścić się w liczbie znaków. Po prostu musisz unikać długiego tekstu, używać wypunktowań i krótkich zdań, gdziekolwiek to możliwe, aby podsumować swoją wiadomość. To sprawi, że ulotka będzie łatwiejsza do skanowania i pozostawi Ci coś do powiedzenia, gdy klient się z Tobą skontaktuje. Pamiętaj, aby sprawdzić szczegóły, takie jak daty, wykluczenia z oferty i ceny, aby uniknąć kosztownego przedruku lub problemów z obsługą klienta.

Bądź przyjazny
Twój ton będzie się różnił w zależności od branży, w której działasz, ale jest prawdopodobne, że będziesz miał naturalny głos, który odzwierciedla Twoją grupę docelową. Wykorzystaj go. Nie staraj się zbytnio "profesjonalizować" swojego pisma, ponieważ może to zniechęcić czytelnika. Bądź przyjazny i nieformalny, tak aby Twoja firma brzmiała przystępnie, szczególnie jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów za pomocą kampanii direct mail.

Wezwanie do działania na ulotkach
Poproś ich o zrobienie czegoś! Może chcesz, aby przyszli do Twojego sklepu w określonym dniu lub godzinie, może chcesz, aby zarejestrowali się online lub zadzwonili do Ciebie, aby dokonać rezerwacji, uzyskać wycenę lub po prostu coś kupić. Ale prawdopodobnie chcesz, aby reagować na ulotkę w jakiś sposób, więc nie zapomnij, aby zawierać to, co to jest chcesz, aby zrobić dalej. Zawsze dołącz swoje dane kontaktowe, nawet jeśli nie jest to działanie, ponieważ niektórzy ludzie mogą nie być w stanie uczestniczyć lub kupić teraz i będą chcieli więcej szczegółów.

Oto przykład naszego "wezwania do działania":

Mamy nadzieję, że znalazłeś ten artykuł interesujący, jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaka jest różnica między ulotką a broszurą, kliknij tutaj>.
Lisa Cooper

Lisa Cooper jest fotografem i autorką tekstów marketingowych pracującą dla Print-Print Limited, zajmującej się promowaniem biznesu i budowaniem marki poprzez wysokiej jakości marketing drukowany.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami info@print-print.co.uk