Obecnie jesteśmy w trakcie procesu rebrandingu i muszę przyznać, że nie jest to łatwe. Przez wiele lat projektowaliśmy logotypy dla innych firm, które odniosły duży sukces, więc z pewnością mamy doświadczenie i kreatywność w firmie, aby być w stanie zrobić to we własnym zakresie? To nie jest takie proste.

Zmagaliśmy się z tym, zawsze o wiele trudniej jest zaprojektować coś dla siebie. Chcieliśmy, aby wszyscy pracownicy zaangażowali się w projekt, wysłaliśmy notatkę i brief projektowy z prośbą, aby każdy miał coś do powiedzenia i mógł wnieść sugestie i konstruktywną krytykę do tworzonego logo.

Dla niektórych członków naszego personelu sprzedaży i produkcji, którzy nie mają do czynienia z kreatywnymi kwestiami na co dzień, zaproponowaliśmy problem polegający na tym, że nie wiedzą od czego zacząć. Internet jest fantastycznym narzędziem do rozpoczęcia pracy, pozwala zorientować się, co nam się podoba, a co nie. Na przykład wyszukaj w Google, używając 'images' i zakładki 'logos', to da ci 100's wyborów, więc przynajmniej masz punkt wyjścia do określenia, co ci się podoba, a co nie, i masz wizualny, aby przekazać to innym do dyskusji.

Zaprojektowanie logo jest trudne. Logo jest integralną częścią brandingu, a jego rozpoznawalność jest niezbędna dla rozwoju biznesu. Ale to brief projektu jest najważniejszy, aby rozpocząć w dobrym kierunku. Jeśli brief jest nietrafiony, to możesz się założyć, że pomysły też będą. Ważne jest, aby dobrze przeanalizować brief, zanim udostępni się go wszystkim tym, których prosi się o wkład w projekt.

Czy prosisz przyjaciół lub kolegów o pomoc lub przekazanie tego projektantowi graficznemu, oto kilka pytań, które należy zadać sobie podczas pisania briefu:

Czego oczekujesz od osoby wnoszącej swój wkład?

Jaka jest dokładna nazwa firmy, to brzmi prosto, ale jeśli Twoja firma jest ograniczona, czy potrzebujesz tego w logo?

Kto jest grupą docelową, odwołaj się do największego rynku docelowego, a będziesz na dobrej drodze od początku, ignoruj ich, a będziesz odwoływać się do mniejszej grupy klientów i będzie to mniej udane.

- Kim są Twoi główni konkurenci? Czym się od nich różnisz?

- Z jakim typem wizerunku chcesz być kojarzony? Nowoczesny, ugruntowany, kreatywny czy profesjonalny? Na przykład wszystkie firmy chcą być godne zaufania, ale musisz zdecydować, co oznacza Twoja firma i nadać temu priorytet.

Jakie barwy korporacyjne (jeśli w ogóle) posiadasz lub musisz zachować, czy szukasz całkowicie nowej "rebrandingu"? Ważne jest, aby pamiętać, że całkowity rebranding może zrazić niektórych starych klientów, tak aby ich nie odstraszyć - dobrym pomysłem jest poinformowanie ich o zmianie wizerunku firmy. To może być pomysł, aby zaangażować je w rozwój logo, juts być świadomy, że jeśli się zbyt zaangażować i oferują sugestie nie podoba wtedy jego może być niezręczna sytuacja, że znajdziesz się w próbuje wyjaśnić to.

Ogólnie rzecz biorąc, im więcej informacji możesz dać, tym bardziej produktywne będą i tym szybciej mogą dostać się do rozwiązania projektowego, którego wymagasz. Uważaj jednak, aby nie dać im zbyt wąskiego briefu - zależy Ci na pewnej kreatywności, więc nie tłum ich kreatywności tym, co uważasz za sposób, w jaki marka powinna wyglądać. Zapewnienie zbyt wielu ograniczeń może oznaczać, że otrzymasz rozwodnioną wersję możliwości projektantów, daj im specyfikacje i zarys tego, co jest wymagane, a następnie swobodę bycia kreatywnym.

Ważne jest, aby dać takiemu projektowi czas na rozwój, my w Print-Print spędziliśmy 3 miesiące na tworzeniu tego logo i mniej więcej wróciliśmy do czegoś podobnego do projektu, który mieliśmy pierwotnie, jesteśmy z niego teraz bardzo zadowoleni, ale tylko dlatego, że zostawiliśmy go w spokoju na tydzień - potem wróciliśmy do niego, myślimy, że jesteśmy już prawie na miejscu.

Co sądzisz o naszym nowym logo do tej pory? Chętnie poznamy Twoje zdanie.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm to skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk