Jak innowacje w mediach drukowanych są pozwalając offline marketingu konkurować w świecie reklamy online

To było mniej niż 10 lat od szybkiego łącza szerokopasmowego zamiatał do naszych domów i biur zmieniając sposób uzyskać wchłonąć i udostępniać informacje na zawsze, w tym czasie wiele osób przewidywało upadek w drukowanej reklamy.

Dla dziecka tysiąclecia magazyn to tylko niedziałający iPad. Jednak media drukowane nie chcą umrzeć, a zamiast tego przyjmują pewne innowacje high-tech, które mogą przynieść coś więcej niż tylko ruchome obrazy i hałas na stole. Oto nasza runda up z tego, jak druk jest walka z powrotem i co to może oznaczać dla reklamy.

Mniejsze jest lepsze
OK, to nie jest innowacja high-tech, ale przejście do mniejszych formatów druku, z tabloidu zamiast gazet szerokopasmowych do magazynów wielkości torebki nie idzie w pewien sposób złagodzić problem przenośności.

Nie wiadomo, czy magazyny drukowane zrezygnują z dłuższych artykułów na rzecz krótszych, aby dotrzymać kroku trendom internetowym, czy też zachowają dłuższe, bardziej dogłębne artykuły, ale biorąc pod uwagę, że wydawcy druku inwestują dużo czasu i pieniędzy w śledzenie nawyków czytelniczych, należy spodziewać się dalszych eksperymentów z nowymi formatami.

Zapach kawy
Jedną z rzeczy, której nie potrafi (jeszcze) telewizor czy komputer, jest włączenie zapachów do czytania. Wszyscy widzieliśmy impregnowane zapachy na stronach reklamujących perfumy. Atramenty mogą być nasączone olejkami eterycznymi, co oznacza, że nie tylko producenci perfum mogą tworzyć nastrojowe reklamy na stronach. Kawa, anyone?

Poczuj ciepło
Innym interaktywnym tuszem jest termochrom. Zmienia się on pod wpływem temperatury, więc możesz wykorzystać ciepło swojego ciała, aby odkryć "tajne" oferty, wypróbować różne kolory lub odkryć kolejną warstwę reklamy.

Uwalnianie w czasie
Być może zostały opracowane w celu zapobiegania fałszowaniu waluty, ale dzięki atramentom, które można zobaczyć tylko w określonym świetle lub po określonym czasie, reklamy drukowane mogą zawierać informacje o czasowym uwalnianiu, co czyni je bardziej opłacalnymi.

Kody QR
Dla porównania, kody Quick Response (QR), które użytkownicy skanują jak kody kreskowe, aby otworzyć plik lub link do strony internetowej, wydają się zdecydowanie staroświeckie. Jeśli jednak chcesz, aby klienci mogli zamówić produkt lub przekazać swoją opinię, jest to jeden z najprostszych sposobów interakcji użytkownika smartfona z Twoją reklamą.

Markery AR
Rzeczywistość rozszerzona (AR) znajduje się gdzieś pomiędzy światem rzeczywistym a wirtualnym, zazwyczaj bliżej świata rzeczywistego. Pomyśl o dodaniu grafiki do zdjęć z kamery internetowej i jesteś na dobrej drodze. Wykorzystanie w reklamie znaczników do druku, które kamera internetowa odbiera, aby stworzyć scenę wokół użytkownika skupionego na marce, ma światowy potencjał, między innymi dla producentów zabawek i muzyków.

Wideo w druku (VIP)
Ekrany VIP o grubości zaledwie 3m, wyposażone w zintegrowane głośniki i ładowalne baterie USB, już pojawiają się w magazynach drukowanych, dzięki czemu treści audiowizualne są już dostępne w mediach drukowanych.

Wyobraźmy sobie ekran VIP na stronie impregnowanej zapachem, z termochromową farbą drukarską, a być może będziemy świadkami przyszłości reklamy drukowanej.

Druk jest zdecydowanie tutaj, aby pozostać w przewidywalnej przyszłości, to po prostu musi ewoluować do wszystkich obszarów, które nie mogą być osiągnięte przez urządzenia cyfrowe, takie jak tablety i smartfony.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk