Wraz z początkiem nowego roku właściciele firm, przedsiębiorcy i pracownicy z niecierpliwością oczekują na nadchodzący rok i snują plany i strategie, które pozwolą ich markom lub firmom zaistnieć na rynku.

Jednakże, gdy firmy dokonują przeglądu swoich działań operacyjnych w 2013 roku i planów pozycjonowania firmy w 2014 roku, należy zwrócić uwagę na następujące kwestie.

Moje doświadczenie jako konsultanta marki uświadomiło mi, że branding wykracza poza to, co ludzie myślą, że jest. To nie tylko logo i sprytny slogan, to wynik połączenia trzech głównych czynników: ludzi, procesu i miejsca.

Ludzie: Ludzie to biznes, ale siła tkwi w ludziach. Marki są tworzone przez sposób, w jaki konsumenci lub potencjalni użytkownicy końcowi postrzegają ludzi. Tymczasem ludzie, którzy są integralną częścią każdej firmy, to pracownicy. Klienci mają tendencję do kupowania pracowników przed zakupem produktu. Niechlujnie ubrany sprzedawca sprzedający fantastyczny produkt może nie być brany pod uwagę przy patronacie, ponieważ on lub ona jest w 60-70% powodem do zakupu lub nie. Pracownicy powinni być dobrze zmotywowani i przeszkoleni, aby zrozumieć wartość firmy. Poza tym, pracownicy powinni być dumnymi ambasadorami marki i pierwszym obrońcą interesów firmy zawsze i wszędzie.
Nigdy nie oddzielaj swojego wizerunku od produktu. Podejmij świadomy wysiłek, aby połączyć swoją markę z tym, co robisz, poprzez papier firmowy i papier firmowy, do budynku i podpisów e-mail.
Obsługa klienta jest powodem, dla którego klient będzie powracał. Zadowolony klient powie co najwyżej dwóm lub trzem osobom o produkcie, podczas gdy niezadowolony klient zrobi darmową reklamę oczerniającą markę, która złamała mu serce. Firmy powinny odpowiednio inwestować w szkolenia z zakresu obsługi klienta, ponieważ opiekunowie są przedstawicielami marki, z którymi klienci mają kontakt.

Proces: Krok po kroku, przykazanie po przykazaniu, Twoje działania operacyjne muszą być analizowane krytycznie i obiektywnie, aby upewnić się, że pasują do misji firmy. Różnica pomiędzy firmami odnoszącymi sukcesy, a tymi, które upadają, polega na tym, jak dobrze dopracowany jest proces operacyjny lub produkcyjny. Firma z mniejszym wąskim gardłem w zakresie podejmowania decyzji z pewnością zmaksymalizuje czas i dostarczy towar szybko. W konsekwencji, klienci będą naturalnie preferować markę, która dostarcza produkty na czas i zadaje mniej pytań przed rozwiązaniem problemu. Małe firmy mają tutaj przewagę, jest mniej biurokracji, więc można szybciej dostosować się do zmian.

Miejsce: miejsce obejmuje wszystko, co można zobaczyć o Twojej firmie, nie tylko fizyczne miejsce prowadzenia działalności - budynek biurowy, fabrykę czy sklep, ale także logo firmy, kolor firmowy, produkt i inne identyfikatory firmy. To wszystko mówi o tym, co oznacza Twoja organizacja i jak chcesz być postrzegany przez klientów na swoim rynku. Posiadanie wspaniałego logo, które przedstawia Twoje wartości operacyjne i misję, będzie stanowiło długą drogę do wyróżnienia Cię w oczach klientów. W celu dowodzenia wyjątkowości na rynku umieszczania naprzód atrakcyjne logo, trzeba zatrudnić profesjonalnego projektanta graficznego, aby zrobić to prawidłowo. O ile nie masz dobrego doświadczenia w projektowaniu, łatwo jest dać się złapać na tym, co lubisz i nie być obiektywnym co do marki, biorąc porady od kogoś, kto nie jest tak blisko biznesu oznacza, że można uzyskać bardziej obiektywne spojrzenie na markę i miejmy nadzieję, że pomysły nigdy nie pomyślałbyś o.

Zdecydowanie radziłbym, abyś poszukał profesjonalnej pomocy również w kwestii swojej strony internetowej. Internet sprawił, że świat stał się globalną wioską i jest otwarty dla wszystkich, aby kupować i sprzedawać od. Technicznie rzecz biorąc, Internet jest najbardziej zaludnione miejsce do odwiedzenia na świecie. Na szczęście, bez króla lub prezydenta. Jest to najpotężniejsze miejsce, gdzie kupujący i sprzedający spotkać. Tak więc, firmy, które zamierzają zrobić fortunę w 2014 roku powinny starać się wziąć swój biznes z tradycyjnego rynku do world-wide-web, gdzie jest więcej klientów do zakupu i gdzie więcej możliwości obfitują. Słaba obecność w sieci będzie oznaczać, że Twoja firma lub organizacja nie będzie traktowana poważnie.

Nigdy też nie idź na rynek z pustymi rękami. Upewnij się, że stawiasz swoją najlepszą stopę do przodu i zrobić wszystko, co jest konieczne przed ogłoszeniem swojej obecności na rynku. Pobierz wszystko gotowe wcześniej, opóźnione uruchomienie nowego produktu lub usługi jest lepsze niż pół serca uruchomienie. Jak to się mówi "masz tylko jedną szansę, aby zrobić pierwsze wrażenie". Lepiej jest nie być tam, niż żałować, że nie zrobiłeś tego inaczej. To powiedziawszy, rozpoczęcie nowego biznesu lub wprowadzenie nowego produktu zawsze doprowadzi do popełnienia kilku błędów po drodze, wszystko zależy od krzywej uczenia się - ale im lepiej jesteś przygotowany, tym większa szansa, że uda Ci się to za pierwszym razem.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk