W pewnym momencie w życiu firmy lub organizacji przychodzi czas, kiedy dobrym pomysłem jest przetestowanie rynku poprzez druk ulotek. Może to być testowanie produktu, usługi lub wydarzenia. Choć niektóre z nich są znane jako niezwykle udane, inne okazują się być kompletną porażką. Wspólnym bólem głowy wśród firm jest więc to, jak sprawić, by promocja ulotkowa była nie tylko sukcesem, ale i ciągłym udoskonalaniem, by za każdym razem zwiększać zysk. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest wielokrotne wykonywanie próbnych wydruków marketingowych, aż do uzyskania zadowalających rezultatów.

Załóżmy, że ulotka "A" uzyskała pięcioprocentowy odzew, a ulotka "B" o pięć procent większy niż ulotka "A", to możemy dojść do wniosku, że ta druga będzie nadal przewyższać pierwszą na jeszcze większą skalę.

W związku z tym, testując wyniki kampanii druku ulotek, warto zacząć od sprawdzonych teorii, a nie zaczynać od zera. Wynika to z faktu, że testowanie pochłania dużo czasu i pieniędzy. Załóżmy na przykład, że wcześniejsze testy wykazały, że "ulotki adresowane" przynoszą lepsze wyniki niż ulotki nie adresowane, to możemy zacząć od tej hipotezy i od niej zacząć pracę.

Dla przykładu - załóżmy, że sprzedajesz śruby i nakrętki. Mógłbyś wysłać 20 000 ulotek do przemysłu maszynowego i uzyskać niewielki odzew. Ale poprzez ukierunkowanie na mniejszą część rynku inżynieryjnego, odsetek odpowiedzi może być wyższy. Na przykład zdecydujesz się na nakrętki i śruby, które są niebieskie w kolorze i są używane przez konkretną sekcję rynku, gdy ten rodzaj ulotki jest odbierany w rękach kupującego, który jest zainteresowany tylko w "niebieskich nakrętek i śrub; następnie masz bezpośrednio przez do właściwej osoby. Więc kierowanie swój rynek można uzyskać bardziej realistyczną odpowiedź od dokładnego typu klienta jesteś po.

Crafting kopię do konkretnego rynku zmniejszy ogólny nakład wydatków na marketing. Rynek "Niebieskie śrubki i nakrętki" jest mniejszy i wyspecjalizowany niż rynek ogólny, więc nie trzeba tyle ulotek do wysłania. Załóżmy, że wiemy, że ogólnie rzecz biorąc, specjalistyczne materiały marketingowe będą działać lepiej niż ogólne (prawda), to jest to zjawisko marketingowe warte dalszych badań. Załóżmy również, że wiemy, w kategoriach wyników testów, rzemiosło kopiowanie, że skierowany do konkretnej osoby wykonuje lepiej niż jeden, który skierowany jest do dużej grupy ludzi (prawda), to jest zdrowy rozsądek, aby rozpocząć testowanie z hipotezą, że nie.

Więc to stoi do wezwania, że mając kilka pomysłów, jak stworzyć dobrą kopię reklamową jest na miejscu. Wyniki testów zawsze pokazują drogę do przodu, ale lepiej jest mieć punkt wyjścia do rozpoczęcia testu, niż nie mając jednego. Więc ten punkt wyjścia jest celem tej serii artykułów. Omawiane punkty są sprawdzone w czasie i zostały zweryfikowane jako produktywne. Jednak namawiam Cię, abyś stosując tę metodę, stale je testował. Jeśli tworzysz tylko kilkaset ulotek, to testowanie promocji jest raczej niemożliwe. Jednak w przypadku większego projektu, testowanie może nie tylko zaoszczędzić sporo gotówki, ale również niesamowicie zwiększyć współczynnik odpowiedzi.

Najlepszą metodą, jak już wcześniej wspomniano, jest wyprodukowanie dwóch unikalnych ulotek. Upewnij się, że wszystkie otrzymają równe udziały i sprawdź, która z nich otrzyma więcej odpowiedzi. Wykonując ten test ponownie, bazuj na ulotce z większą liczbą odpowiedzi, ale stwórz dwie unikalne wersje. Która wersja jest bardziej skuteczna? Powtarzaj tę metodę, aż będziesz przekonany, że uzyskane wyniki są najlepsze z możliwych.

Pamiętaj, że wystarczy małe uszczypnięcie, aby znacząco zwiększyć współczynnik odpowiedzi na ulotkę. Aby zbadać wydajność wielokrotnego testowania, będziesz musiał zbudować system śledzenia wydajności. Jednak to nie powinno cię martwić, ponieważ jest to trochę proste, aby jeden niż się wydaje. Wystarczy dać każdej ulotce jej kod odpowiedzi i po prostu nagrać od początku do końca.

Daj temu szansę, spróbuj wyprodukować ogólną ulotkę marketingową, a następnie specjalistyczną wersję, zobacz wynik. Wszystko tak naprawdę zależy od listy mailingowej, z której korzystasz - co jest kluczowe dla dotarcia do rynku docelowego.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk