Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać, projektując broszurę firmową po raz pierwszy.
Około 50% projektów broszur, które widzimy, jest "przesadnie zaprojektowanych". Oznacza to, że każdy możliwy kawałek białej przestrzeni jest wykorzystany, myślenie za tym jest oczywiście po to, aby uzyskać maksymalną zawartość w dokumencie, aby uzyskać "wartość swoich pieniędzy". Po prostu upchanie projektu pełnego tekstu i obrazów będzie miało szkodliwy wpływ na drukowaną broszurę.

Zaprojektuj ją z myślą o nagłówkach gazet. Zastanów się, które informacje powinny być wyróżnione, np. weź najważniejszą wiadomość na stronie i zapewnij jej największy i możliwie najbardziej atrakcyjny obraz, aby wyróżniała się z tłumu, a następnie użyj następnej najważniejszej wiadomości w hierarchii wielkości, od dużej do małej.

Naturalnie twoje oko jest przyciągany po pierwsze do obrazów i zdjęć w każdym projekcie, to staje się trudniejsze, jeśli jest zbyt wiele informacji i zbyt wiele obrazów walczy o uwagę, jego nie każdy, ale mniej zazwyczaj oznacza więcej.

Po uproszczeniu projektu i układu, posiadanie broszury drukowanej z prostym składaniem również pomaga, A3 składany do A4 jest najprostszy, podobnie A4 składany do A5 jest również bardzo popularny. Widzimy wielu klientów, którzy zbyt mocno starają się uzyskać skomplikowane składanie.

Wyobraźmy sobie biznesmena, który otrzymał dwie drukowane broszury na targach. Pierwsza broszura to prosta 8-stronicowa A3 złożona do A4, jest starannie zaprojektowana i dobrze wydrukowana na wysokiej jakości materiale, strony są utrzymywane w miejscu przez dwie proste zszywki lub szwy siodłowe, co pozwala na łatwe otwieranie i zamykanie stron. Druga broszura jest podobna pod względem projektu i jakości druku, ale ma bardziej skomplikowane zagięcie. Na jej druk zużywa się tyle samo papieru, co w przypadku broszury nr 1, ale jeśli zostanie złożona na tym samym arkuszu A2, to jest nieco tańsza niż zszywki. To w teorii jest poprawne, ale rzeczywisty wynik końcowy nie jest łatwy w obsłudze, to kończy się jak niezłożona mapa drogowa, niewygodne i niewygodne do otwarcia, a jeszcze bardziej niewygodne, aby złożyć z powrotem - nie jest dobry, gdy potencjalny klient próbuje przeczytać broszurę w ciasnych granicach wagonu kolejowego w drodze do domu.

Nie twierdzimy, że ten rodzaj składanej ulotki powinien być zdelegalizowany, po prostu ma swoje miejsce, a używanie go do cięcia kosztów na broszurę firmową nie jest jednym z nich.

Najlepiej, aby Twoje broszury drukowane były zgodnie ze standardowymi formatami składania i zszywania, jest powód, dla którego są one standardowe - to dlatego, że działają