Marketing treści stał się sposobem na życie. Firmy duże i małe koncentrują obecnie swoje wysiłki na tworzeniu interesujących materiałów, od podcastów po poradniki wideo. Tworzenie wartościowych treści, które przyciągną potencjalnych klientów, jest czasochłonne, ale korzyści znacznie przewyższają inwestycję.

Zmienione zachowania zakupowe
Internet stał się nieodłączną częścią naszego codziennego życia, ponieważ prawie każdy posiada smartfon, laptop lub tablet. Potencjalny klient nie musi dzwonić do Twojego biura, aby dowiedzieć się więcej o Twoich usługach, może po prostu szybko wyszukać je w Google. Klient ma bezprecedensową kontrolę i będzie podejmował decyzje o zakupie na podstawie dostarczanych przez Ciebie treści. Pomaganie klientowi jest kluczowe, dlatego warto dokładnie przemyśleć tematy z zakresu swojej specjalizacji, które dostarczą informacji odbiorcom.

Nowe zasady zaangażowania
Firmy, które kiedyś mogły po prostu mówić swoim potencjalnym klientom, jakie są wspaniałe, teraz muszą dostosować się do współczesnych zasad zaangażowania. Wykorzystywanie dużego kapitału na krzykliwe reklamy, aby pokazać swoją wielkość, nie jest już najlepszym sposobem na marketing firmy, teraz trzeba zaangażować klienta w inny sposób. Zamiast mówić "spójrz na nasz poziom doskonałości", powinieneś powiedzieć "spójrz, jak możemy rozwiązać twoje problemy".


Zwiększona optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Kiedy Internet i strony internetowe firm po raz pierwszy stały się głównym czynnikiem w podejmowaniu decyzji przez konsumentów, jedyne, co firma musiała zrobić, to nafaszerować swoją stronę kluczowymi słowami kluczowymi i czekać na pojawienie się unikalnych odwiedzających. Algorytmy wyszukiwarek internetowych stały się obecnie o wiele bardziej wyrafinowane, a brak unikalnej treści spowoduje, że firma spadnie w rankingu wyszukiwarek organicznych. Unikaj powielania treści i pisz naturalnie, aby sprawić przyjemność czytelnikowi. Nawet profesjonalistom trudno jest przechytrzyć Google.

Generowanie leadów
Generowanie świadomości marki w zatłoczonym środowisku biznesowym może być trudne, a wysokiej jakości treści zawsze będą wygrywać na dłuższą metę. Leady nie są generowane przez treści, które wyglądają tak, jakby zostały napisane w celu zwiększenia sprzedaży, ale przez treści, które pozwalają konsumentowi autentycznie zaangażować się w życie firmy, bez konieczności czytania rażących komunikatów sprzedażowych. Aby zbudować trwałą relację z marką, oferuj swoje porady za pośrednictwem wielu kanałów i dbaj o regularne aktualizacje. Jeśli nie korzystasz z jakiegoś kanału, usuń go lub przestań publikować, aby zachować aktywny wygląd swojej firmy.

Napędzanie ruchu
Gdy już przyciągniesz klientów na swoją stronę internetową za pomocą marketingu treści w celu zwiększenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ruch na stronie będzie stymulowany, a klienci będą zachęcani do pozostania na niej przez dłuższy czas, a także do ponownych odwiedzin. Tworząc angażujące treści, ułatwiasz klientom polecanie Twoich towarów i usług swoim znajomym, a oni z pewnością będą regularnie zaglądać na Twoją stronę. Aby dotrzeć z przekazem bezpośrednio do odbiorców, użyj newslettera z formularzem zapisu na stronie internetowej.

Jeśli uznałeś to za przydatne, zapoznaj się z naszym artykułem "5 prostych kanałów marketingowych", w którym znajdziesz więcej wskazówek marketingowych.
Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, zajmującym się promowaniem biznesu i budowaniem marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk