Co to jest Wielka Idea?
Niektórzy ludzie rozpoczynają działalność gospodarczą, ponieważ jakiś pomysł zawładnął nimi i nie chce się od nich uwolnić, dopóki go nie zrealizują. Inni wiedzą, że chcą być szefem, pracować na własny rachunek, ale nie mają pojęcia, co chcą robić. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, oto ćwiczenie, które pozwoli Ci pobudzić soki twórcze i wygenerować pomysły na biznes.

Najpierw jednak obalmy kilka mitów. Po pierwsze, że trzeba mieć wielki pomysł, coś wyjątkowego, aby biznes się udał. Tak, potrzebujesz unikalnej propozycji sprzedaży (USP), aby wprowadzić swoją firmę na rynek docelowy, ale to nie oznacza, że musisz wymyślać koło na nowo. Wystarczy znaleźć nieobsługiwaną lukę na rynku, przyjrzeć się jej potencjałowi, aby zaoferować coś innego i wypełnić tę lukę.

Na przykład - coś prostego, jak zostanie wyprowadzaczem psów? A może wyspecjalizować się w wyprowadzaniu małych lub dużych psów albo oferować indywidualne spacery po wyższej cenie niż spacery grupowe?
Po drugie, że recesja to zły czas na rozpoczynanie działalności gospodarczej. Nie ma czegoś takiego jak zły czas na rozpoczęcie działalności gospodarczej, jest tylko zły czas na rozpoczęcie działalności. Jeśli odrobi się pracę domową, zanim zacznie się realizować swoje pomysły, można wyeliminować te, które mają wysokie prawdopodobieństwo niepowodzenia. Stwórz biznesplan i wprowadź go w życie, a Twoja firma ma duże szanse na przetrwanie.

Znalezienie małego pomysłu
Skoro mamy już to za sobą, jak znaleźć odpowiedni dla siebie biznes? Zacznij od tego, w czym jesteś dobry, co lubisz, co cię kręci? Co ułatwiłoby Ci życie?
Weź kartkę papieru i zapisz te listy. Może to wyglądać następująco

Rzeczy, w których jestem dobry:
- Rozwiązywanie problemów
- Uspokajanie ludzi
- Wyrażanie emocji
- Czytanie między wierszami



Rzeczy, które lubię:
- Czytanie powieści
- Spędzać czas z rodziną
- Gry komputerowe


Rzeczy, które mnie denerwują:
- Słaba pisownia i gramatyka w publikowanych książkach
- konieczność odbierania prania chemicznego
- Korki na drogach


Rzeczy, które ułatwiłyby mi życie:
- Osobisty kucharz
- Garderoba kapsułowa
- Pralnia chemiczna z dostawą


Oczywiście Twoja lista będzie indywidualna, ale powinieneś zacząć dostrzegać pojawiające się motywy i pomysły. Na przykład na powyższej liście pralnia chemiczna z odbiorem i dostawą jest jedną z opcji, usługa redagowania artykułów literackich inną, a kolportaż ulotek jeszcze inną - nie ma nic prostszego niż wrzucanie reklam do skrzynek na listy. Niektóre pomysły mogą się podobać bardziej niż inne, i to jest w porządku. W tym momencie szukasz tylko pomysłów.

Zadaj te same pytania swoim przyjaciołom, rodzinie, współpracownikom i sąsiadom i sprawdź, czy nie mają problemów, które mógłbyś rozwiązać. Przyjrzyj się innym firmom, a zwłaszcza temu, czego nie udaje im się zrobić, aby klienci byli zadowoleni, i zastanów się, czy możesz wypełnić tę lukę.

Jeśli w którymś momencie uznasz, że masz pomysł, ale lepiej sprawdziłaby się praca w większej firmie, w spółce lub nawet jako franczyzobiorca, nie przywiązuj się do statusu samozatrudnionego.

Teraz, gdy masz już listę pomysłów na biznes, czas zacząć odsiewać te, które do Ciebie nie przemawiają. Jeśli coś Cię pasjonuje, ale nie masz wiedzy, zachowaj to na liście - łatwiej jest zdobyć umiejętności i wiedzę w nowej dziedzinie, niż próbować wykrzesać entuzjazm dla czegoś, co nudzi Cię do łez.

Wybierz pomysł, który najbardziej Ci się podoba, i przeprowadź studium wykonalności. Zróbcie badania rynku. Jeśli wygląda obiecująco, przejdź do etapu biznesplanu. Jeśli nie, wracaj do listy pomysłów, aż znajdziesz coś, co może się udać.

Z drugiej jednak strony, jeśli uda Ci się trafić na pomysł taki jak ponowne wynalezienie koła, może to być właśnie to, czego ktoś potrzebował.

Kto by pomyślał, że kwadratowe koło może być dobrym pomysłem?

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, zajmującym się promowaniem biznesu i budowaniem marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk